Telecomaanbieder Ben ging al voor de eeuwwisseling van start op de Nederlandse markt. In 1998 om precies te zijn. Het merk verdween tijdelijk toen T-Mobile het bedrijf in 2002 overnam en het praktischer vond om haar eigen bedrijfsnaam te gebruiken. Vanaf medio 2008 dook Ben echter weer als zelfstandige merknaam op in de rij telecomaanbieders. Sindsdien is Ben weliswaar nog steeds eigendom van T-Mobile en maakt het gebruik van diens netwerk, maar opereert het wel weer als een zelfstandige onderneming. In dit artikel lees je informatie over de klantenservice van BEN.
Contact met de klantenservice van BEN
Heb je een vraag over je abonnement of wil je daar een of meer wijzigingen in aanbrengen, dan is de klantenservice van Ben je graag van dienst. Natuurlijk kun je ook bij de medewerkers van de klantenservice terecht als je een vraag over een rekening van Ben hebt of de betaling daarvan. Daarnaast verwelkomt de Ben-klantenservice graag nieuwe klanten en kun je voor aanvullende informatie en advies bij hen terecht als je nog niet goed weet welk soort abonnement het beste bij je persoonlijke omstandigheden past. Tenslotte kun je ook met de medewerkers van de klantenservice van Ben contact opnemen als je een klacht over deze telecomaanbieder hebt.
Telefoon
Je kunt vijf dagen per week telefonisch contact opnemen met de klantenservice van Ben. De medewerkers zijn hiervoor van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 8 uur ’s morgens tot 5 uur ’s middags. Op zaterdagen en zon- en feestdagen is er niemand bij de klantenservice van Ben aanwezig om je telefonisch te woord te staan. Om telefonisch contact te maken met de klantenservice bel je naar telefoonnummer 1200 als je vanaf een telefoon belt waarin een simkaart van Ben zit. Het gesprek is dan gratis. Bel je vanaf een telefoon zonder Ben-simkaart, dan doe je dat naar 0900 – 04 01 405. Voor gesprekken naar dit nummer geldt het normale gesprekstarief. Bel je tenslotte met de Ben-klantenservice vanuit het buitenland, omdat bijvoorbeeld je telefoon gestolen is en je je sim wilt laten blokkeren, dan gebruik je dit nummer: +31 624 00 14 05.
Het is helaas niet mogelijk om rechtstreeks een e-mail naar de klantenservice van Ben te sturen. Het telecombedrijf biedt je ook niet een alternatief in de vorm van een online contactformulier aan. Vind je schriftelijk contact toch prettiger dan telefoneren, dan kun je diverse social media kanalen of de chat van Ben gebruiken (voor meer info, zie onder).
Social media
Je komt Ben op Facebook, Instagram en Twitter tegen. Via https://www.facebook.com/groetenvanBen bereik je de Facebook van het bedrijf. Je vindt er een mix van allerlei praktische telecomtips en informatie over de nieuwste toestellen in het assortiment van Ben. Instagram is natuurlijk vooral plaatjes kijken. Via https://www.instagram.com/groetenvanben/ laat de telecomaanbieder je kennismaken met allerlei verschillende Ben-klanten en toont het bedrijf haar actuele reclames. Twitter beschouwt Ben tenslotte vooral als het platform voor haar webcareteam. Je ontdekt via https://twitter.com/benwebcare dan ook allerlei nieuwtjes over het bedrijf en zowel openbare als privéberichten worden er beantwoord. Het webcareteam van de klantenservice van Ben is van maandag tot en met vrijdag van 8 uur ’s morgens tot 9 uur ’s avonds actief, op zaterdag van 10 uur ’s morgens tot 6 uur ’s avonds en op zondag van 10 uur ’s morgens tot 4 uur ’s middags. Overigens reageert het webcareteam ook op privéberichten die via Facebook naar hun wlorden gestuurd.
Retour
Sluit je een abonnement voor een bepaalde periode bij Ben af, dan zit je daar in principe voor de volledige afgesproken looptijd aan vast en kun je tussendoor niet zomaar even snel naar een andere telecomaanbieder overstappen. De enige uitzondering hierop geldt tijdens de eerste 14 dagen van je nieuwe contract. Dat contract moet dan wel online – en dus niet in een telefoonwinkel – zijn afgesloten. In dat geval bepaalt de Wet Kopen op Afstand namelijk dat je een afkoelperiode van 14 dagen hebt, die ingat vanaf het moment dat je akkoord bent gegaan met het contract. Gedurende die afkoelperiode kun je de overeenkomst kosteloos herroepen en zit je verder nergens meer aan vast bij Ben. Heb je tijdens die afkoelperiode al een (abonnements)betaling aan Ben gedaan, dan zorgt het telecombedrijf ervoor dat dit bedrag na je herroeping zo spoedig mogelijk aan je wordt terugbetaald.
Klacht
Als je niet tevreden bent over de netwerkdekking in je omgeving of een andere vervelende ervaring met Ben hebt, dan kun je daar natuurlijk een klacht over indienen. Hiervoor benader je in eerste instantie de klantenservice. Ben accepteert alleen klachten over voorvallen die niet langer dan 2 maanden geleden zijn gebeurd. Na het indienen van je klacht start Ben een onderzoek en komt het bedrijf binnen 30 dagen met een antwoord en eventuele oplossing voor je klacht. Als het bedrijf meer tijd nodig heeft om je klacht af te handelen, dan krijg je dat ook binnen diezelfde 30 dagen te horen en wordt de definitieve antwoordtermijn met nog eens maximaal 30 dagen verlengd. Ben je niet tevreden met de oplossing van de telecomaanbieder, dan kun je je klacht aansluitend voorleggen aan een onafhankelijke geschillencommissie. Hoe dat werkt lees je hier: https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/telecommunicatiediensten/.
Chat
Op de website van Ben is ook een chatbot actief die antwoord kan geven op de meest gestelde vragen. Je activeert deze chatfunctie door rechtsonder in beeld op de wit-blauwe button met de tekst ‘Ben Chatbot’ te drukken. Vind je het prettiger om met een medewerker van de klantenservice te chatten, dan laat je de dat gewoon aan de chatbot weten en word je automatisch doorgeschakeld. Deze laatstgenoemde functie is alleen beschikbaar op de tijdstippen dat het webcareteam van Ben aanwezig is. De openingstijden van de webcare vind je hierboven onder het kopje ‘Social media’.