Zo kan je bellen naar de klantenservice op het nummer 030 310 49 99 van 7 uur tot 23 uur, maar je kan ook een mailformulier invullen. Een telefoontje wordt doorgaans binnen de twee minuten behandeld, terwijl het voor je mailformulier 24 uur kan duren vooraleer het behandeld wordt door de klantenservice. Je kan ook rechtstreeks chatten met een medewerker van de klantenservice, deze reageren meestal ook binnen de twee minuten. Ten slotte kan je de medewerkers van de klantenservice ook bereiken op sociale media via Facebook Messenger – hierbij duurt het ongeveer een uur voordat ze je berichtje behandelen. Kom hieronder meer te weten over de klantenservice van Bol.com.
Neem contact op met de klantenservice van Bol.com
Daarnaast kan je online op de website van Bol.com ook je vragen stellen aan Billie, de automatische chat bot van Bol.com. Zo kan je vragen stellen als ‘waar is mijn pakje’, kan je aangeven dat je iets wil retourneren, de status van je retourzending opvragen, vragen wat je moet doen wanneer je een beschadigd artikel ontvangen hebt of dat je met een cadeaubon wil betalen… Ook kan je een andere vraag stellen aan deze chat bot.
Onder deze optie vind je verschillende onderwerpen waarover je vraag aan de klantendienst kan gaan. Bijvoorbeeld retouren en annuleren, betalen, bestellen, bezorgen, garantie,… Hierover gaan we hieronder meer in detail.
Bestellen
Hier kan je meer informatie vinden over hoe je artikels moet bestellen op Bol.com. Zo kan je een account aanmaken indien je er nog geen hebt, en hierbij kan je kiezen tussen een particulieren account of een zakelijk account. Ook vind je hier waar je pakketje is, en kan je het volgen. Daarnaast vind je hier meer informatie over het stappenplan bij het bestellen, problemen, betaalmethodes en bezorgopties- en kosten.
Betalen
Het spreekt voor zich dat je bij het bestellen van één of meerdere artikelen bij Bol.com, ook voor deze artikels moet betalen. Onder ‘betalen’ kan je eenvoudig je factuuroverzicht bekijken, de factuur is beschikbaar vanaf je bestelling verzonden is. Ook kan je hier openstaande rekeningen raadplegen, zodat er je geen extra kosten aangerekend worden omdat je je factuur te laat betaald hebt.
Hier vind je ook meer informatie over terugbetalingen in geval van een mislukte bestelling, een annulering van de bestelling en retours, over hoe achterstallige betalingen in hun werk gaan, je vindt hier ook meer informatie over facturen en ten slotte de verschillende betaalmethoden. Je kan er namelijk voor kiezen om bij het bestellen op Bol.com achteraf te betalen, te betalen met een cadeau kaart, kredietkaart,…
Cadeaubonnen
Bij Bol.com kan je ook betalen met een cadeaubon die je hebt gekregen – wat fijn! Je kan hier het saldo raadplegen dat op je cadeaubon staat of je kan je cadeaubon bewaren in je account. Ook kan je deze link raadplegen indien je problemen hebt met je cadeaubon, je ermee wil betalen of indien je een cadeaubon wil kopen, in de winkel of online.
Bezorging en ophalen
Hier kan je je pakketje volgen – welke status het heeft, of het reeds verzonden is, waar het zich momenteel bevindt,… Ook vind je hier de info over de kosten van Select.
Daarnaast kan je hier meer informatie terugvinden over het ophalen van je bestelling, wanneer deze geleverd is in een afhaalpunt, de bezorging van grote artikelen, hoe je oude apparaten meegeeft , wat je moet doen in geval van problemen bij ded bezorging en wat de bezorgopties en bezorgkosten zijn.
Retouren en annuleren
Onder de link naar retouren en annuleren, kan je zelf de retours en annulatie van je bestellingen beheren. Je kan je artikel retour sturen binnen de 30 dagen, en dit zonder kosten. Ook artikelen die beschadigd geleverd zijn of niet werken bij levering, mogen geretourneerd worden. Hier kan je ook zien of je retour zending reeds verwerkt is, en kan je de bestelling annuleren. Let wel op: je kan je bestelling enkel annuleren indien deze nog niet verzonden is. Je vindt hier ook meer informatie omtrent annulatie, retouren laten ophalen, ruilen, retourvoorwaarden, terugbetalingen en retour instructies.
Garantie en reparatie
Ook garantie en reparatie zijn natuurlijk zeer belangrijk indien je iets bestelt. Hier kan je op klikken en zelf je retour van je defecte product regelen.
Hierbij zijn er twee opties: ofwel stuur je het artikel retour binnen de retourtermijn, ofwel buiten de retourtermijn. Indien het binnen de retourtermijn valt, kan je je artikel eenvoudig retour sturen. Je kan de retourtermijn van het artikel in kwestie ook steeds zelf raadplegen. Indien je het artikel retourneert buiten de retourtermijn, moet je bij je bestellingen de reparatieaanvraag indienen. In dit geval moet je je artikel ook retourneren, en wordt het artikel (indien mogelijk) gerepareerd.
Je vindt hier ook meer informatie over garantietermijn, wat je opties zijn wanneer je artikel defect geleverd is en wat de eventuele kosten zijn.
Er is online nog tal van andere informatie beschikbaar bij de klantenservice van Bol.com, maar dit waren de meest frequente onderwerpen waarover je eventuele vragen kan hebben. Aarzel in geval van problemen of vragen dus zeker niet om de klantenservice te contacteren.
waar koop ik een wafelijzer voor harde-Limburgse-wafels?