Caiway klantenservice

Caiway is een afsplitsing van CAI Westland (Centrale Antenne Installatie Westland), dat in 1995 de Nederlandse primeur had om als eerste internet via de coax-tv-kabel aan haar klanten te kunnen leveren. Het bedrijf is vandaag de dag naast de regio Westland vooral actief in Twente en Schiedam en maakt sinds 1 januari 2020 deel uit van het in Schiedam gevestigde telecombedrijf DELTA Fiber. Cayway is gespecialiseerd in het leveren telefonie, internet en televisie. Je kunt sinds begin 2022 ook bij Caiway terecht voor mobiele telefonie- en datadiensten. Wat dat betreft biedt het bedrijf je zowel sim only oplossingen als abonnementen inclusief een moderne mobiele telefoon van een van de bekende topmerken. Naast een complete online dienstverlening is het ook mogelijk om een van de Caiway-winkels in de verzorgingsgebieden te bezoeken. Lees hieronder meer over de Caiway klantenservice.

Contact met de klantenservice van Caiway

Er zijn meerdere redenen te bedenken waarom je contact op zou willen nemen met de klantenservice van Caiway. Zo kun je vragen hebben over een storing of ondersteuning willen als je bijvoorbeeld problemen met de instellingen van je modem ondervindt. Natuurlijk kun je ook contact met de klantenservice van Caiway opnemen als je de status van een bestelling wilt weten of informatie over een factuur of betalingsachterstand op wilt vragen. Ook voor een op handen zijnde verhuizingen ben je bij de klantenservice van Caiway aan het juiste adres. De medewerker die je daar op dat moment over spreekt kan je precies vertellen hoe die procedure zo vlekkeloos mogelijk verloopt, zodat je op je verhuisdatum meteen weer van een goed werkende telefoon-, internet- en/of tv-aansluiting op je nieuwe adres profiteert.

Telefoonnummer

Je kunt de klantenservice van Caiway telefonisch bereiken via nummer 088 – 22 49 111. Voor gesprekken met dit telefoonnummer worden de gebruikelijke belkosten in rekening gebracht. De telefonische klantenservice is 7 dagen per week an 9 uur ’s morgens tot 9 uur ’s avonds bereikbaar. Let op! Heb je een administratieve vraag, bijvoorbeeld over een betaling of een factuur, dan kan die alleen van maandag tot en met vrijdag snel beantwoord worden als je voor 5 uur ’s middags belt.

E-mail

Helaas is het niet mogelijk om rechtstreeks met de klantenservice van Caiway te mailen. Vind je het prettiger of handiger om tekstberichten te sturen in plaats van spraakcontact via de telefoon? Kijk dan onder het kopje ‘Chat’ op deze pagina om kennis te nemen van de verschillende alternatieve contactmogelijkheden die Caiway voor je klaar heeft staan.

Social media

Caiway is zowel op Facebook als op Twitter actief. Je wordt er onder meer op de hoogte gehouden van nieuwe acties en aanbiedingen. Daarnaast worden via deze platformen actuele storingen aan Caiway-klanten bekend gemaakt. Je kunt via Facebook en Twitter ook rechtstreeks een bericht naar de klantenservice sturen. In de regel ontvang je dan binnen een paar uur een reactie terug, op voorwaarde dat je je bericht tijdens de standaard openingstijden van de klantenservice verstuurt (dagelijks van 9.00 – 21.00 uur). Op Facebook vind je Caiway op https://facebook.com/CaiwayNL/ en op Twitter op https://twitter.com/caiway/.

Retour

Ben je een contract aangegaan met Caiway voor de levering van een of meer van haar diensten, dan kun je die overeenkomst binnen 14 dagen na ondertekening en kosteloos annuleren. Geef je annulering gewoon tijdig door aan een medewerker van de klantenservice. Het maakt daarbij niet uit welke contactvorm je gebruikt. Afmelden kan dus zowel telefonisch als via een tekstbericht geregeld worden. Op de mobiele toestellen die Caiway desgewenst aan haar klanten bij een mobiel abonnement levert zit vanzelfsprekend een standaard garantie van tenminste 2 jaar. Gaat er in die periode buiten je schuld iets kapot aan het toestel, dan zorgt de medewerker van een Caiway-winkel of van de klantenservice ervoor dat dat defect zo spoedig mogelijk voor je wordt verholpen.

Klacht

Als je niet tevreden bent over de dienstverlening van Caiway, dan is de eerste logische stap dat je het probleem via de klantenservice of in een fysieke Caiway-winkel op probeert te lossen. Blijkt dat geen positief effect op te leveren, dan kun je besluiten om via de reguliere post een klachtenbrief naar Caiway te sturen. Het adres van het hoofdkantoor is: DELTA Fiber Nederland B.V., Overschieseweg 203, 3112 NB Schiedam. Gaat het om een klacht over de mobiele diensten van Caiway, dan stuur je je brief naar DELTA Mobiel B.V. Dit bedrijf is verder op precies hetzelfde adres in Schiedam gevestigd als DELTA Fiber Nedeland B.V.. Wordt ook langs die weg je klacht niet opgelost? Dan kun je een beroep doen op een onafhankelijke geschillencommissie die gespecialiseerd is in telecomzaken. Meer informatie over deze laatstgenoemde mogelijkheid vind je op:

  • https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/telecommunicatiediensten/.

Chat

Je kunt via verschillende kanalen rechtstreeks met de klantenservice van Caiway chatten. In de eerste plaats kan dat gewoon via de website Caiway.nl. Klik je op ‘Klantenservice’, dan verschijnt in de rechteronderhoek van het scherm een chatmodule. Daarnaast is het ook mogelijk om via Facebook Messenger (https://messenger.com/) met medewerkers van de klantenservice van Caiway chatten. Geef je de voorkeur aan WhatsApp? In dat geval stuur je je bericht naar nummer +3188224911. Alle chatdiensten worden tijdens de gebruikelijke openingstijden van de klantenservice (dagelijks van 9.00 tot 21.00 uur) actief gemonitord op nieuwe inkomende berichten, zodat je zo snel mogelijk antwoord krijgt.

1 gedachte over “Caiway klantenservice”

  1. Bizar is dat het zoveel moeite kost, voordat Caiway ‘begrijpt en acteert’ op een cruciale fout dat zijzelf technisch / administratief hebben gemaakt.
    Eerst wordt je gek gezeurd over FAQ’s en allerlei potentiële opties van wat je zelf mogelijk fout hebt gedaan.
    Dat loop je dan allemaal af – en nog sterker: je herstelt al je apparatuur / gadgets / software naar de fabrieksinsrellingen!
    Vervolgens sluit je ‘het hele zootje’ opnieuw aan op het glasvezelmodem van CAIWAY.

    Als dan blijkt dat de boel niet goed werkt, dan moet je nog uren chatten / bellen met CAIWAY – alvorens wordt toegegeven dat de oorzaak bij hen ligt.
    En vervolgens is volstrekte onduidelijkheid troef over het wanneer van het oplossen van het probleem.

    Beantwoorden

Plaats een reactie