Indien je vragen hebt kan je steeds terecht op de website van Coolblue op Coolblue.nl voor antwoorden op deze vragen. Dit doe je door onderaan op de website naar de categorie ‘klantenservice’ te gaan. Hieronder vind je verschillende links naar meerdere topics zoals bezorgen en installeren, betalen, ruilen en retourneren, telefoon- en tablet reparatie en meer. Hierover gaan we straks meer in detail. Je komt op een pagina terecht met al deze opties wanneer je op ‘ga naar klantenservice’ klikt – en onderaan kan je klikken op een knop ‘neem contact met ons op’. Hierna moet je kiezen waarover je vraag gaat (welke categorie) en dan welk onderwerp binnen die categorie, bijvoorbeeld terugbetaling van annulering binnen de categorie ‘betalen’. Wanneer je dit gedaan hebt, kan je je antwoord misschien terugvinden tussen de veel gestelde vragen die je aangeboden krijgt over deze categorie en het onderwerp dat je selecteerde. Indien je hierna nog vragen hebt, kan je de klantenservice bereiken via de telefoon. Dit kan je doen op het nummer 010 7988999. Ook kan je contact opnemen met de medewerkers van de klantenservice via sociale media op Facebook en Twitter. De klantenservice is tot middernacht geopend. Hieronder meer over de Coolblue klantenservice.
De klantenservice van Coolblue
Op deze pagina kan je eenvoudig zelf je probleem proberen oplossen. Zo kan je bij ‘bestellingen’ de status van je bestelling raadplegen en je bestellingen bekijken. Bij ‘retouren en reparaties’ kan je lezen wat je moet doen als je product kapot is, wat de status van de retour of reparatie is en hoe je een product kan retourneren. Vervolgens kan je ook kiezen voor ‘Mijn Coolblue’, hier vind je terug hoe je je gegevens in je account kan wijzigen – hier kan je ook je facturen bekijken van voorafgaande bestellingen.
Bestellen
Hier vind je een antwoord op al je vragen over het plaatsen, annuleren en wijzigen van een bestelling. Zo kan je hier terugvinden of je een Tweedekans-product kan retourneren, wat Tweedekans betekent, waar je een Tweedekans-product kan kopen, hoe het bezorgd wordt, wat de voordelen ervan zijn,… Maar ook wat de Coolblue’s Keuzes zijn, hoe je een bestelling kan plaatsen, wat je moet doen wanneer je een klacht wil indienen, hoe je je bestelling kan annuleren en hoe je je bezorgadres kan wijzigen van een lopende bestelling.
Ook kan je hier advies en hulp vinden bij het kiezen, de voorraadstatus en prijzen raadplegen, informatie over zonnepanelen, thuiswerkwinkel, abonnementen, bestellen als zakelijke klant en meer.
Betalen
Hier kan je de antwoorden vinden op je vragen omtrent betalingen van de bestelling. Zo vind je tussen de veel gestelde vragen onder andere of je achteraf kan betalen bij Coolblue, of je een VVV-bon kan inwisselen bij Coolblue, of je een cashback kan krijgen op een tweedekans-product, of je iets moet betalen bij een retour, wat het rekeningnummer is van Coolblue en meer.
Ook kan je hier info vinden over betaalmogelijkheden bij Coolblue, cadeau kaarten en vouchers, CoolblueTegoed, shoptegoed, facturen, mislukte of geweigerde betalingen, cashback acties, terugbetalingen en dergelijke.
Bezorgen en installeren
Op deze pagina kan je antwoorden vinden omtrent bezorging en installatie van de bestelling die je geplaatst hebt, of het ophalen van deze bestelling. Ook vind je hier de status van de bestelling die je plaatste terug. Met de huidige situatie zijn er vaak vragen omtrent hygiëne en veiligheid wat betreft de gezondheid en contact – en hier kan je daarop antwoorden vinden: bijvoorbeeld of er hygiënische maatregelen genomen worden rondom de bezorging van de bestelling, of Coolblue nog aan huis bezorgt,… Ook kan je hier vinden hoe gratis bezorging werkt, wat je moet doen wanneer je je pakketje niet ontvangen hebt, hoe je je bestelling wijzigt, of je een tijdvak kan kiezen voor de bezorging van je bestelling, wat je moet doen als je een deel niet ontvangen hebt,…
Ook is hier meer informatie te vinden over bezorgproblemen, bezorging en installatie van witgoed en keukenapparatuur, hoe ophalen in de winkels in zijn werk gaat, bezorging en installatie van televisies en ook van bureaus en bureaustoelen bijvoorbeeld.
Ruilen en retourneren
Je kan bij Coolblue eenvoudig een artikel ruilen of retourneren binnen 30 dagen na ontvangst. Op deze pagina vind je meer informatie over ruilen en retourneren – en eventueel een antwoord op je vragen. De veel gestelde vragen omtrent ruilen en retourneren zijn wat de uitzonderingen zijn op retourneren, of Coolblue het product zelf thuis ophaalt of je het zelf moet retourneren, wat de retourvoorwaarden zijn, wat er gebeurt als je je product omruilt voor een duurder of goedkoper product, of je een product thuis mag uitproberen, wat je moet doen in het geval dat je je product retour wil sturen, hoe je je retour online aanmeldt en of je je product in de winkel kan retourneren.
Garantie en reparatie
Op de pagina van garantie en reparatie vind je antwoorden op vragen zoals wat de reparatievoorwaarden zijn, welke soort garantie je hebt op je product, hoe je je reparatie online kan aanmelden en hoe Coolblue de producten repareert.
Indien je hier je antwoorden niet vindt, kan je de klantenservice uiteraard rechtstreeks bereiken via telefoon of sociale media.