CZ is een Nederlandse zorgverzekeraar zonder winstoogmerk. De afkorting CZ staat voor het Centraal Ziekenfonds. Het CZ behoort tot een van de drie grootste zorgverzekeraars van Nederland met niet minder dan 3.5 miljoen klanten. Het CZ is opgericht in 1930 en heeft sinds die tijd flinke sprongen gemaakt. Ook de CZ klantenservice is zeer goed ontwikkelt en biedt veel mogelijkheden om het bedrijf te bereiken. Van telefonie tot Social Media, fysieke bezoeken en email. Het is belangrijk om alle nodige informatie bij de hand te hebben wanneer je contact opneemt met het CZ.
Telefonisch contact opnemen met de CZ Klantenservice
De meeste mensen vinden het fijn om via de telefoon contact op te nemen met een zorgverzekeraar als het CZ. Mensen krijgen snel iemand aan de lijn en daardoor ook direct antwoord op hun vragen. Daarbij biedt telefonisch contact natuurlijk de mogelijkheid om verscheidene vervolgvragen direct te stellen. Bij het CZ kun je telefonisch contact opnemen als particulier en als bedrijf.
Als particulier bel je met een van de volgende nummers:
- Generieke klantenservice: 088 555 77 77
- Het zorgteam: (013) 594 91 10
- CZ Geboorte Adviseurs: 088 555 77 55
- CZ Gezondheidslijn: 088 555 73 33
- CZ Helplijn: +31 13 468 04 02.
De telefonische klantenservice van het CZ is bereikbaar van 07:00 t/m 23:00 op werkdagen. In het weekend kun je ze bereiken van 09:00 t/m 21:00.
Je kunt de lijst met nummers ook hier vinden: https://www.cz.nl/service-en-contact/telefoon
Een tweede populaire wijze van contact met het CZ is via email. Je kunt het CZ op de mail bereiken via: https://www.cz.nl/service-en-contact/stuur-uw-vraag. Direct mailen met het CZ is in verband met de privacywetgeving niet meer mogelijk. Via bovenstaande link kun je wel een bericht sturen naar het CZ. Stuur nooit ongevraagd persoonlijke informatie of documenten mee. Ben je al klant bij CZ? Stuur dan een bericht met ‘Mijn CZ’.
Een derde gemakkelijke manier om een vraag te stellen aan het CZ, is via Whatsapp. De app van het CZ staat open van 08:30 tot en met 17:30 via: 06 13 65 19 50. Het CZ verzekerd een reactie op de app binnen 4 uur.
Social Media
Contact met het CZ via Social Media? De CZ klantenservice is online te bereiken via Twitter en Facebook. Hierbij kun je gebruik maken van de volgende links:
- Twitter: https://twitter.com/cz_nl
- Facebook: https://www.facebook.com/ZorgverzekeraarCZ
Let op: Via Social Media kun je niet persoonlijke informatie, wachtwoorden op documenten versturen. Enkel een generieke vraag stellen. Weet je niet zeker of jouw bericht persoonlijke informatie bevat? Bel dan met het CZ.
Contact met de klantenservice van het CZ
Het is belangrijk om de nodige informatie bij je te hebben wanneer je de klantenservice van het CZ gaat contacteren. Zorg dat je jouw klantnummer of polisnummer bij de hand hebt, zodat de klantenservice direct jouw informatie bij kan zoeken. Zo kunnen zij jou snel helpen.