Delta klantenservice

Delta Energie is een afsplitsing van en het commerciële vervolg op het van oorsprong regionale Zeeuwse nutsbedrijf voor energie en kabel-tv. Het is sinds medio maart 2017 een label van de overkoepelende organisatie PZEM geworden en focust zich op het leveren van stroom en gas aan consumenten en bedrijven. Daarbij beperkt het zich vandaag de dag niet langer alleen maar tot het bedienen van klanten in de provincie Zeeland, maar kunnen alle Nederlanders van de dienstverlening van deze energieleverancier profiteren. Een van de speerpunten van Delta Energie is het kunnen leveren van 100 procent in Zeeland opgewekte groene stroom. Hieronder informatie over de Delta klantenservice.

Contact met de klantenservice van Delta

Er zijn allerlei verschillende redenen te bedenken waarom je contact op wilt nemen met de klantenservice van Delta Energie. Het is bijvoorbeeld heel goed mogelijk dat je bepaalde vragen over je energierekening hebt. Of over de betaling daarvan. Natuurlijk ben je bij de klantenservice van dit energiebedrijf ook aan het juiste adres als je specifieke vragen hebt over haar dienstverlening en kun je er actuele updates krijgen als er bij je in de buurt een stroomstoring plaatsvindt. Tenslotte zijn de medewerkers van de klantenservice van Delta Energie vanzelfsprekend ook te benaderen als je je graag als nieuwe klant bij deze energieleverancier aan wilt melden.

Telefoonnummer

Je kunt elke werkdag telefonisch contact opnemen met de klantenservice van Delta Energie. Het telefoonnummer is 0118 – 22 55 00. Voor een gesprek betaal je de gebruikelijke belkosten. De deskundige medewerkers van Delta Energie zitten van maandag tot en met vrijdag van half 9 ’s morgens tot 5 uur ’s middags voor je klaar om je professioneel te woord te staan. Op zaterdag en zondag is er niemand op de klantenservice van Delta Energie aanwezig om telefoontjes te beantwoorden.

E-mail

Heb je geen spoedeisende vragen of vind je het gewoon prettiger om vragen schriftelijk te stellen, dan kun je ook via e-mail contact opnemen met de klantenservice van Delta Energie. Het e-mailadres daarvoor is info@deltaenergie.nl. In de regel kan het gemiddeld 3 werkdagen duren voordat een medewerker van Delta Energie je een antwoord op je mail stuurt.

Social media

Verlang je een snellere schriftelijke response, dan is het meestal slimmer om een privébericht of een direct message via een van de social media kanalen te sturen waarop Delta Energie actief is. Op Facebook vind je dit energiebedrijf op https://facebook.com/deltaenergienl en op Twitter op https://twitter.com/deltaenergienl. De inkomende berichten via social media worden tijdens openingstijden van de klantenservice doorlopend gemonitord. Nieuwe Facebook-berichten krijgen in die periode na gemiddeld een uur een response van een medewerker van Delta Energie en bij Twitter-berichten kun je meestal al na 15 minuten op een reactie rekenen. Via haar Instagram (https://www.instagram.com/deltanl) houdt Delta Energie je onder meer op de hoogte van haar actuele dienstenaanbod, terwijl je op het LinkedIn-profiel van dit energiebedrijf onder andere kunt zien of er passende vacatures beschikbaar zijn binnen de onderneming. Laatstgenoemde profiel vind je op https://www.instagram.com/deltanl.

Retour

Als je een leveringscontract bij Delta Energie afsluit, dan zit je daar in principe voor de afgesproken periode aan vast. Je kunt het contract weliswaar voortijdig opzeggen en overstappen naar een andere energieaanbieder, maar dan worden er door Delta Energie extra kosten aan je in rekening gebracht. Er is wel een uitzondering op deze regel. Het is namelijk wel mogelijk om het leveringscontract binnen 14 dagen na ondertekening kosteloos te annuleren. Dit is de wettelijke afkoeltermijn die van toepassing is op kopen op afstand. Hiermee wordt voorkomen dat je misschien iets te enthousiast een aankoop via het internet of tijdens een telefonisch verkoopgesprek doet en je korte tijd later er alweer spijt van hebt. Zonder de zojuist genoemde wettelijke bepaling zou je dan meteen definitief vastzitten aan de aangegane verplichting.

Klacht

Wanneer blijkt dat je ontevreden bent over de dienstverlening van Delta Energie, dan is de meest logische eerste stap dat je dit probleem via de klantenservice probeert op te lossen. Lukt dat niet, dan zou het schrijven van een klachtenbrief een goed vervolg kunnen zijn. Stuur die brief dan met de reguliere post naar DELTA Energie B.V., Buitenruststraat 8, 4337 EH Middelburg. Wil je er zeker van zijn dat het poststuk goed arriveert op de plek van bestemming, kies dan voor aangetekende verzending. Als ook een klachtenbrief niet tot een tevredenstellend resultaat leidt, kun je je desgewenst wenden tot de onafhankelijke Geschillencommissie Energie. Meer informatie daarover vind je via deze link:

  • https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/energie/.

Chat

Naast het sturen van tekstberichten via Facebook en Twitter kun je ook gebruik maken van de interne chatmogelijkheid van Delta Energie om in contact te kunnen komen met een medewerker van de klantenservice. Je bereikt deze optie op de website van de energieleverancier via deze link: https://www.deltaenergie.nl/service/. Tenslotte is Delta Energie ook bereikbaar via WhatsApp. Je maakt contact via deze link https://wa.me/31118225500 of door rechtstreeks vanuit WhatsApp je Android- of iPhone-app een bericht te sturen naar telefoonnummer +31 118 22 55 00. Hou er wel rekening mee dat je alleen op een snelle chat-response kunt rekenen op de momenten dat de klantenservice van Delta Energie geopend is. Dat is dus van maandag tot en met vrijdag van half 9 ’s morgens tot 5 uur ’s middags.

Plaats een reactie