Douglas is van oorsprong een Duitse parfumerie en heeft inmiddels ruim 2.400 filialen verspreid over 21 landen. In Nederland hebben we momenteel 112 Douglas filialen waarvan een aantal franchisevestigingen zijn. Douglas staat er om bekend een zeer groot assortiment te hebben op het gebied van parfums, cosmetica en verzorgingsproducten. Bijna elk luxemerk dat je je kunt bedenken wordt hier aangeboden. Ook worden er naast de welbekende A merken regelmatig wat kleinere merken toegevoegd waardoor het assortiment fris, trendy en bijtijds blijft. In dit artikel kom je meer informatie te weten over de klantenservice van Douglas.
De Douglas heeft ook een online webshop waar je jouw lievelingsproducten op kunt bestellen. Online zijn er vaak ook nét wat leukere aanbiedingen dan in de winkel zelf. Het is daarom belangrijk dat je de website goed in de gaten houdt en schrijf je vooral ook in voor de wekelijkste nieuwsbrief zodat je echt van alles op de hoogte zult blijven en geen enkele deal zult missen. Inschrijven kan via de website www.douglas.nl
Klantenservice Douglas
De Douglas biedt enkel online een officiële klantenservice aan. Natuurlijk kan je in de winkel ook terecht voor eventuele klachten en retourneringen, maar er is in geen enkel filiaal een officieel klantenservice punt. Wil je met de klantenservice in contact komen zijn er digitaal wel verschillende opties waar je een beroep op kunt doen.
De klantenservice per telefoon bereiken
De telefonische klantenservice van de Douglas in 6 dagen per week geopend. Je kunt de klantenservice bereiken van maandag t/m vrijdag van 9u30 tot 18u en op zaterdag kun je de telefonische klantenservice bereiken tussen 9u30 en 13u. Je kunt bellen naar het nummer 088- 368 45 45. Hier worden enkel de normale kosten van je telefoongebruik voor gerekend, je belt dus via het lokale tarief en er zijn geen extra kosten aan verbonden.
Je kunt er ook voor opteren om de klantenservice van de Douglas per mail te contacteren. Dit is vooral handig als je ook documenten en/of foto’s wilt toevoegen. Heb je bijvoorbeeld een verkeerd of kapot product gekregen zal er altijd om foto’s gevraagd worden. Wanneer je een mail stuurt kan je dit dus meteen aan de bijlagen toevoegen.
Je mag je mail versturen naar het volgende email adres: klantenservice@douglas.nl
Er wordt gestreefd om binnen 5 werkdagen een mail terug te sturen. Hou wel rekening met eventuele langere wachttijden. Op de website van de Douglas wordt momenteel aangegeven dat ze nu in verband met drukte minder goed bereikbaar zijn. Heb je haast of wil je jouw klacht of probleem toch sneller opgelost zien, dan zal bellen altijd de snelste optie zijn.
Contact via het online contactformulier
Naast het telefonisch contact opnemen met de klantenservice of het versturen van een email kun je er ook voor kiezen om via het officiële contactformulier op de website contact met het team van Douglas op te nemen. Je gaat dan eerst naar www.douglas.nl en kiest dan voor het kopje contact. Hier zul je de verschillende opties zien staan:
- Jouw bestelling
- Klacht, suggestie of compliment
- Producten en prijzen
- E-mailadres wijzigen
- Open sollicitatie
- Adres wijzigen
- Douglas giftcard
Per tabje vul je jouw persoonlijke gegevens in, omschrijf je jouw klacht of wens en voeg je eventuele bestanden aan de bijlagen van het contactformulier toe. Over het algemeen wordt er sneller gereageerd op het online contactformulier. Dit omdat er sneller te onderscheiden valt of het gaat om een grote klacht of om iets kleins zoals een adreswijziging of om wat extra informatie omtrent een product. Weeg dus goed af wat voor jou het beste zal werken.
Social media
De social media kanalen waar de Douglas gebruik van maakt zijn TikTok, YouTube, Facebook en Instagram. Ze zijn het meest actief op Instagram waar dagelijks nieuwe content wordt geplaatst. Het is echter meer een plek om inspiratie op te doen en niet een plek waar je terecht kunt met een klacht of een vraag. Stel je deze toch zul je altijd doorverwezen worden naar de officiële klantenservice. (mail of telefonisch)
Op de Facebook pagina kan je wel terecht met vragen en klachten. Echter, uit ervaring blijkt dat hier ook nog wat lange wachttijden kunnen zijn waardoor bellen alsnog het snelst is en een goede tweede plaats wordt vervult door het online contact formulier.
Momenteel heeft de Douglas geen chatbox maar organiseert het wel wekelijkse livestreams. Hierbij komen beauty- en skin-experts praten over hun vakgebied, worden er tutorials georganiseerd en kun je kans maken op leuke prijzen. Dit is een toffe manier waarbij je meer kunt opsteken over de beauty industrie en meer kennis op kunt doen over (nieuwe) producten. Deelnemen is gratis.
Douglas en retour
Alles wat je online op de website van de Douglas besteld kun je gratis laten bezorgen en ook gratis terugsturen mocht het product niet te wensen zijn. De bezorgdienst waarmee de Douglas samenwerkt is de DHL. De producten worden thuis bezorgd of je kunt ervoor kiezen deze bij een DHL service punt af te laten leveren. Mocht je een product terug willen sturen kan je deze binnen 30 dagen bij een DHL Service Point afgeven. Je ontvangt bij het inleveren van je pakket altijd een retourbewijs. Hou deze goed bij je tot je retour is ontvangen en verwerkt door de klantenservice van de Douglas. Mocht er onverhoopt was misgaan kan je altijd een beroep doen op je retour verzendbewijs.
Kunt u mij een retoursticker toezenden
MVG Riet Simon