DPD klantenservice

Pakketvervoerder DPD ging in 1976 in Duitsland van start onder de naam Deutsche Paketdienst. Vanwege de internationale expansie veranderde die naam na verloop van tijd in Dynamic Parcel Distribution, wat natuurlijk nog steeds gewoon met de lettercombinatie DPD kan worden afgekort. DPD is vooral actief in Europa, maar dankzij samenwerkingsverbanden met vervoerders in andere werelddelen biedt het bedrijf ook verzenddiensten buiten Europa aan. In dit artikel meer informatie over de DPD klantenservice.

Contact met de klantenservice van DPD

Wil je een pakket via DPD verzenden en in dat geval weten hoe dat in z’n werk gaat, dan kunnen de medewerkers van de klantenservice van deze pakketvervoerder je dat precies vertellen. Je kunt ook bij ze terecht als je op zoek bent naar de locatie van je dichtstbijzijnde Pickup Parcelshop. Is er via DPD een pakket naar je onderweg, dan kan de klantenservice je exact vertellen waar de zending zich op dat moment bevindt. Zelfs op de dag dat de levering van je pakket ingepland staat. De medewerkers van de klantenservice van DPD kunnen je op de afleverdag zelfs het exacte tijdsblok meedelen waarin je erop kunt rekenen dat de bezorger bij je aanbelt. Natuurlijk kun je ook contact met de klantenservice opnemen als je een klacht over de dienstverlening van DPD hebt.

Telefoonnummer

De telefonische klantenservice van DPD richt zich puur op particulieren en bedrijven die een of meer pakketten van deze vervoerder verwachten te ontvangen en daar informatie over willen krijgen. Je kunt daarvoor contact opnemen met telefoonnummer 085 – 00 22 222. Voor gesprekken naar dit nummer gelden de gebruikelijke belkosten. De medewerkers van de klantenservice van DPD. zitten van maandag tot en met vrijdag van 8 uur ’s morgens tot half 6 ’s middags voor je klaar om je telefonisch te woord te staan.

E-mail

DPD stelt geen rechtstreeks e-mailadres beschikbaar aan haar klanten om contact op te nemen met de medewerkers van de klantenservice. In plaats daarvan kun je gebruikmaken van een tweetal verschillende online contactformulieren. Er is er eentje voor verzenders en eentje voor ontvangers van pakketten. Je kunt ze allebei activeren via deze link: https://www.dpd.com/nl/nl/contact/. De klantenservicemedewerkers van DPD doen hun uiterste best om je na ontvangst van je bericht zo snel mogelijk antwoord te geven.

Social media

Op social media kom je DPD op Facebook en Twitter tegen. De pakketvervoerder is het meest actief op Facebook (https://facebook.com/DPDPakketserviceNL). Daar vind je namelijk een hoop inhoudelijke informatie over DPD, dat wordt aangevuld met promotionele acties. Via het Twitter-kanaal van DPD (https://twitter.com/dpdNL) word je vooral op de hoogte gehouden van de laatste bedrijfsnieuwtjes. Of je via deze twee social media kanalen ook antwoord terug krijgt op privéberichten die je aan DPD stuurt is onduidelijk. Op de website van de pakketvervoerder wordt deze alternatieve contactoptie in ieder geval niet genoemd. Lijkt het je leuk om bij DPD te werken? Bekijk dan het actuele vacatureaanbod op het LinkedIn-profiel van deze onderneming. Dat profiel vind je hier: http://www.linkedin.com/company/dpd-nederland-bv.

Retour

Heb je via DPD een pakket ontvangen waarbij (een deel van) de inhoud je niet bevalt, dan heb je in de meeste gevallen het recht om dit naar de afzender te retourneren. Dit is geregeld in de Wet Kopen op Afstand. De minimale zichttermijn die volgens die wet als redelijk wordt beschouwd is 14 dagen. Er zijn echter leveranciers en webshops die een ruimhartigere zichttermijn hanteren. In sommige gevallen kan deze oplopen tot wel 100 dagen. Hoe een retourzending precies door je geactiveerd moet worden verschilt van bedrijf tot bedrijf. DPD speelt daarbij geen actieve rol. De enige taak van deze pakketvervoerder is in dat geval om ervoor te zorgen dat het retourpakket weer veilig en snel bij de originele verzender wordt afgeleverd.

Klacht

Jaarlijks worden er door het wereldwijde team van DPD-bezorgers zo’n 1,3 miljard pakketten bij particulieren en bedrijven afgeleverd. Dat er bij de afhandeling van dit soort grote verzendvolumes af en toe iets misgaat is helaas onvermijdelijk. Heb je in dat kader een klacht over de dienstverlening van DPD, dan kun je daarover natuurlijk een klacht indienen. In eerste instantie doe je dat bij de klantenservice van deze pakketvervoerder. Dat kan telefonisch, maar ook via een van de twee contactformulieren die hierboven onder het kopje ‘E-mail’ worden genoemd. Word je klacht niet naar je tevredenheid opgelost nadat je met een DPD-medewerker contact hebt gehad, dan zou je aansluitend kunnen overwegen om een klachtenbrief naar het bedrijf te sturen. Het adres daarvoor is: DPD Pakketdienst, Cacaoweg 20, 1047 BM Amsterdam. Kies voor aangetekende verzending als je er absoluut zeker van wilt zijn dat de brief ook echt goed op dit adres wordt bezorgd. Om adequaat op klachten te kunnen reageren adviseert DPD je om een klacht zo snel mogelijk, doch uiterlijk binnen zeven dagen, aan hen door te geven.

Chat

Op de website van DPD is helaas geen chatmogelijkheid actief. Er wordt wat dat betreft ook geen gebruikgemaakt van externe chatmodules. De enige manier om op een digitaal-schriftelijke manier contact te hebben met de medewerkers van de klantenservice van DPD is dus door gebruik te maken van het online contactformulier voor verzenders of ontvangers.

Plaats een reactie