Essent klantenservice

Energiebedrijf Essent is in 1999 ontstaan uit een fusie tussen een reeks regionale energieleveranciers, die tot dan toe alleen haar eigen omgeving bedienden. Via een aantal aanvullende internationale overnames is Essent vandaag de dag onderdeel van het Duitse energieconcern E-On geworden. Deze switch heeft geen wezenlijke wijzigingen in het aanbod van Essent opgeleverd. Het energiebedrijf levert nog steeds gewoon stroom en gas aan particuliere en zakelijke klanten. In dit artikel kom je meer te weten over de Essent klantenservice.

Contact met de Essent klantenservice

Wil je meer te weten komen over de diensten van Essent, of wil je graag klant worden bij dit energiebedrijf, dan zitten de medewerkers van de klantenservice voor je klaar om je daarover te informeren en te adviseren. Je kunt natuurlijk ook contact met hen opnemen als je een vraag hebt over een energierekening van Essent en de betaling daarvan. Zit je krap bij kas en lukt het je niet om tijdig het volledige openstaande factuurbedrag aan het energiebedrijf te voldoen, dan kun je samen met een medewerker van de klantenservice van Essent een betalingsregeling afspreken. Uiteraard is het energiebedrijf ook telefonisch bereikbaar als je te maken krijgt met een stroom- of gasstoring.

Telefoon

Om contact op te nemen met de klantenservice van Essent bel je het volgende telefoonnummer: 0900 – 1550. Voor gesprekken naar dit nummer worden de gebruikelijke gesprekskosten bij je in rekening gebracht. De klantenservice van dit energiebedrijf is zes dagen per week telefonisch bereikbaar. Van maandag tot en met vrijdag is dat van 9 uur ’s morgens tot 6 uur ’s avonds en op zaterdag van 9 uur ’s morgens tot 1 uur ’s middags. Op zon- en feestdagen zijn er geen medewerkers op de klantenservice van Essent aanwezig om je telefonisch te woord te staan. Heb je te maken met een stroom- of gasstoring, dan is het begrijpelijk dat je dat snel opgelost wilt hebben. Speciaal voor dit soort calamiteiten hebben de energieleveranciers en netbeheerders een gezamenlijk telefoonnummer in het leven geroepen. Dat is: 0800 – 9009. Dit gratis nummer is het hele jaar door dag en nacht bereikbaar voor alle storingsmeldingen.

E-mail

Helaas kun je bij Essent niet rechtstreeks een e-mail naar de klantenservice sturen.Ook een alternatief in de vorm van een online contactformulier ontbreekt. Wil je toch graag schriftelijk contact opnemen met dit energiebedrijf, dan kan dat via haar social mediakanalen en de chat (zie onder).

Social media

Essent is op de meest prominente social media platformen aanwezig. Via https://facebook.com/Essent beland je op de Facebook-pagina van het energiebedrijf. Hier vind je allerlei praktische tips om energie te besparen. Essent gebruikt Twitter om actief contact te kunnen hebben met haar klanten. Het webcareteam van de klantenservice, dat hiervoor verantwoordelijk is, reageert zowel op publieke als op privéberichten. Essent op Twitter vind je hier: https://twitter.com/essent. Lijkt het je leuk om bij Essent te werken? Bekijk dan de actuele vacatures op het LinkedIn-profiel van dit energiebedrijf (https://www.linkedin.com/company/essent).

Retour

Sluit je voor een bepaalde periode een leveringscontract voor stroom en/of gas af bij Essent, dan wordt er wel van je verwacht dat je die complete afgesproken periode vol maakt. Je kunt tijdens een nog lopende contractperiode weliswaar overstappen naar een andere energieleverancier, maar dan brengt Essent je wel een boete in rekening. Hoe hoog die boete is, is afhankelijk van de nog openstaande looptijd van je huidige leveringscontract. De enige uitzondering hierop is als je via het internet of een telefonisch verkoopgesprek een nieuw contract bij Essent hebt afgesloten. In dat geval heb je 14 dagen de tijd om dat contract kosteloos te herroepen.

Klacht

Dagelijks maken vele honderdduizenden huishoudens en bedrijven naar volle tevredenheid gebruik van de diensten van Essent. Dat betekent natuurlijk niet dat er helemaal nooit iets misgaat. Heb je een klacht over iets dat met dit energiebedrijf te maken heeft, dan kun je die klacht uiteraard aan een medewerker van de klantenservice van Essent melden. Samen met je wordt er dan naar een passende oplossing gezocht. Blijf je na het contact met de klantenservice ontevreden, dan zou je kunnen overwegen om per reguliere post een klachtenbrief naar het bedrijf te sturen. Het adres daarvoor is Essent, Willemsplein 4, 5211 AK Den Bosch. Wil je echt zeker weten dat je klachtenbrief goed op dat adres is afgeleverd, kies dan voor aangetekende verzending. Lost ook zo’n brief je klacht niet op, dan is het wellicht een goed idee om een onafhankelijke geschillencommissie in te schakelen. Meer Informatie daarover vind je hier: https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/energie/. Voor het behandelen van klachten over zakelijke energie kun je bij deze geschillencommissie terecht: https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/energie-zakelijk/.

Chat

Net als bij veel andere toonaangevende bedrijven tegenwoordig het geval is, beschikt Essent over een eigen chatbot. Het energiebedrijf heeft ervoor gekozen om deze chatbot Robin te noemen. Robin geeft je dag en nacht automatisch antwoord op alle vragen die normaal gesproken het meest aan Essent worden gesteld. Heeft Robin geen goed antwoord voor je paraat, dan word je tijdens de openingstijden van de klantenservice automatisch doorgeschakeld naar een medewerker die het gesprek van Robin overneemt en je verder van dienst is. Je activeert de chatbot van Essent via deze webpagina: https://www.essent.nl/content/particulier/klantenservice/index.html.

Plaats een reactie