Gamma bouwmarkten kom je in heel Nederland tegen. Niet zo vreemd, want er zijn in ons land inmiddels meer dan 160 vestigingen. Ze bevinden zich vooral op industrieterreinen en woonboulevards. Het assortiment bestaat uit tienduizenden verschillende artikelen voor praktisch alle klussen in en om je huis. Naast een groot aanbod aan producten van allerlei bekende A-merken, biedt Gamma je ook volop keus met een ruim assortiment artikelen van haar eigen huismerk. Shoppen in de fysieke bouwmarkten is natuurlijk leuk, maar je kunt ook een groot deel van het aanbod ook online aanschaffen via Gamma.nl. Hieronder meer informatie over de klantenservice van GAMMA.
Contact met de GAMMA klantenservice
Heb je een of meer specifieke vragen over een product uit het assortiment van deze bouwmarkt, dan zijn de behulpzame medewerkers van de klantenservice van Gamma je graag van dienst met het verstrekken van vakkundig advies en informatie. Je kunt natuurlijk ook contact met ze opnemen als je bijvoorbeeld de status van je online bestelling wilt checken of te weten wilt komen hoe je een online besteld product, waar je niet tevreden over bent, aan Gamma kunt retourneren. Uiteraard zijn de medewerkers van de klantenservice van Gamma ook het eerste aanspreekpunt als je een klacht hebt over deze bouwmarkt.
Telefoonnummer
Voor telefonisch contact met de klantenservice van Gamma bel je met nummer 088 – 010 86 10. Voor bellen naar dit telefoonnummer betaal je de gebruikelijke belkosten. De medewerkers van de klantenservice van Gamma zitten 7 dagen per week voor je klaar om je via de telefoon van dienst te zijn. Van maandag tot en met vrijdag is de klantenservice van 8 uur ’s morgens tot 8 uur ’s avonds aanwezig. Op zaterdag van 9 uur ’s morgens tot 5 uur ’s middags en op zondag van 12 tot 5 uur ’s middags.
Geef je de voorkeur aan e-mailcontact in plaats van bellen met de klantenservice van Gamma, dan kun je je bericht naar klantenservice@gamma.nl sturen. De bouwmarkt biedt daarnaast ook een schriftelijke contactmogelijkheid aan op haar eigen website. Op https://mijn.gamma.nl/service-en-contact/contact vind je namelijk een digitaal contactformulier, dat je bij gebruik zo volledig mogelijk invult voordat je op de verzendknop drukt.
Social media
Gamma is zowel op Twitter als op Facebook actief. Je vindt de social media kanalen van deze bouwmarkt op respectievelijk https://twitter.com/gammanl en https://www.facebook.com/gamma.nl/. De klantenservice gebruikt Facebook vooral om klanten op de hoogte te brengen van actuele acties bij Gamma, terwijl Twitter met name het kanaal is waarop medewerkers van de klantenservice rechtstreeks de in het openbaar gestelde vragen van klanten beantwoorden. Je kunt trouwens via beide platformen ook gewoon een privébericht naar de Gamma-klantenservice sturen Deze berichten worden tijdens dezelfde tijdsblokken beantwoord als wanneer je telefonisch contact met Gamma op zou nemen.
Retour
Heb je teveel van een bepaald product gekocht of ben je er gewoon niet tevreden over, dan mag je het binnen 90 dagen na aankoop aan Gamma retourneren of het terugbrengen naar een van haar bouwmarkten. Voorwaarde om je geld terug te krijgen is natuurlijk wel dat het desbetreffende product nog steeds in ongeschonden staat is. Gaat het in dit geval om verf of lijm, dan worden retouren alleen geaccepteerd als de verpakking nog niet is geopend. Als Gamma iets speciaal voor je op maat heeft gemaakt dan kun je dat niet retourneren. Vanwege kans op lekkages tijdens het vervoer raadt Gamma je sterk af om verf en lijm per post aan de bouwmarkt te retourneren. Bezoek in plaats daarvan een Gamma-filiaal bij je in de buurt en lever het daar in om je geld terug te krijgen.
Klacht
Hoe Gamma je klachten behandelt hangt deels af van waar het probleem is ontstaan. Betreft het de dienstverlening of een product van een fysieke bouwmarkt van Gamma, dan is de eerste logische stap dat je naar de desbetreffende winkel gaat om je klacht te uiten. Kom je er terplekke niet uit met het personeel, dan aan je gevraagd om een contactformulier in te vullen. Daar kun je dan ook je klacht schriftelijk op kwijt. Betreft de klacht een online aankoop via Gamma.nl, dan is daarvoor online een contactformulier beschikbaar. Je vindt het hier: https://mijn.gamma.nl/service-en-contact/contact. In beide gevallen krijg je binnen 14 dagen een reactie van Gamma terug. Ben je daarna nog steeds niet tevreden, dan zou je eventueel de hulp van de Consumentenbond in kunnen schakelen. Om van die dienstverlening te kunnen profiteren moet je echter wel lid zijn van die organisatie.
Chat
Via haar website biedt Gamma haar klanten een eigen online chatservice aan om in contact te kunnen komen met de medewerkers van de klantenservice. In eerste instantie maak je verbinding met een chatrobot, die je razendsnel antwoord geeft op de meest gestelde vragen. Is je vraag te complex, dan word je tijdens openingstijden van de klantenservice automatisch doorverbonden met een medewerker van vlees en bloed, die de chat van de robot overneemt. Is er geen medewerker beschikbaar, omdat je bijvoorbeeld buiten de openingstijden van de klantenservice aan het chatten bent, dan kun je een bericht achterlaten en wordt er zo spoedig mogelijk contact met je opgenomen op het moment dat de klantenservice wel weer bezet is. Je activeert de chat door op de Gamma-website rechtsonder op de tekstballon te drukken.