Op de website van Hello Fresh vind je eenvoudig de antwoorden op je vragen, alsook de contactgegevens van Hello Fresh om rechtstreeks contact op te nemen met één van de medewerkers van de klantenservice. Als je helemaal naar beneden scrollt op de website Hellofresh.nl, vind je onder het titeltje ‘hulp nodig?’ een link naar ‘contact’, ‘helpcenter’ en ’tevredenheid’. In dit artikel meer over de Hello Fresh klantenservice.
Contact opnemen met de klantenservice van Hello Fresh
Wanneer je op ‘contact’ klikt, kom je automatisch op een pagina terecht waar je je vraag kan stellen aan de virtuele assistent van Hello Fresh, Foody. Indien de virtuele chat bot je niet meteen verder kan helpen, zal je doorgeschakeld worden met één van de medewerkers via de contactkanalen. Je kan uiteraard ook veel dingen meteen regelen in je online account, of via het helpcenter – daar vind je de vragen die het vaakst gesteld worden, samen met de antwoorden op die vragen.
Indien Foody je niet kan helpen, word je doorverbonden via chat met één van de medewerkers van de klantenservice. Deze is bereikbaar van maandag tot en met woensdag van 8u tot 23u, op vrijdag van 8u tot 20u, op donderdag en zaterdag van 8u tot 22u en op zondag van 9u tot 22u.
Je kan Hello Fresh ook contacteren via de app, of telefonisch contact opnemen met de klantenservice op het nummer 020 760 2014. Daarnaast kan je ook mailen naar klantenservice@hellofresh.nl of via Facebook en Instagram contact opnemen met de klantenservice. Onder ‘contact’ kan je ook een ingrediënt- of productfout melden.
Helpcenter
Zoals hierboven gezegd, vind je onder ‘helpcenter’ de vragen die het vaakst gesteld worden en de antwoorden op deze vragen. Zo kan je terugvinden hoe het exact in zijn werk gaat wanneer je een Hello Fresh box bestelt – en dit is heel eenvoudig! Je kiest zelf je favoriete recepten uit het menu, deze kan je wekelijks aanpassen. Hiera ontvang je je box met verse ingrediënten op het moment dat het jou het beste uitkomt – indien dit niet het geval zou zijn, kan je je box makkelijk pauzeren om een week (of meerdere weken) over te slaan. Ten slotte kan je aan de slag met het koken!
Je vindt er ook hoe je je box kan pauzeren: dit kan je online in je account doen of via de Hello Fresh app. Je wordt dan niet gefactureerd tijdens de week of weken waarin je je box pauzeert. Je kan ook makkelijk opnieuw je box activeren. De recepten voor de week kies je eenvoudig in het menu. Je kan bijvoorbeeld ook filteren op vegetarische gerechten of zuivelvrije gerechten indien je lactose intolerant bent.
Ook kan je in het helpcenter je betaalgegevens wijzigen zonder probleem, indien je een andere kredietkaart wil toevoegen. Daarnaast kan je je bezorging wijzigen, dit is zeer handig wanneer je bijvoorbeeld niet thuis zal zijn op het moment dat je box geleverd zou worden. Hier kan je dan kiezen dat je box enkele dagen later of vroeger geleverd wordt dan initieel gepland. Meestal wordt de box op een vaste dag in de week geleverd, maar dit kan je dus zelf eenvoudig wijzigen. Je vindt in het helpcenter ook hoe je je accountgegevens kan wijzigen, in het geval dat je bijvoorbeeld verhuisd bent of je een ander e-mail adres hebt en dergelijke.
Duurzaamheid
Je kan in het helpcenter ook meer lezen over duurzaamheid – door het exacte aantal ingrediënten in je box te steken dat je nodig hebt om het recept dat je koos, klaar te maken, zorgt Hello Fresh ervoor dat verspilling tegengegaan wordt. Ook is de box van karton gemaakt en probeert Hello Fresh zo min mogelijk plastic te gebruiken bij het verpakken van de ingrediënten en werken ze voortdurend aan hun verpakking nog duurzamer te maken.
Daarnaast zorgen ze er ook voor dat de transporteur van je box geen omwegen maakt bij het bezorgen van je box, waardoor er bespaard wordt op transporttijd en extra opslag, en de CO2-uitstoot vermindert. Ook compenseren ze hun uitstoot, wat van Hello Fresh de eerste internationale neutrale maaltijdboxleverancier maakt. De ingrediënten zijn vers, en Hello Fresh hecht veel belang aan de kwaliteit. Ook proberen ze zo veel mogelijk samen te werken met leveranciers die duurzaamheid ook belangrijk vinden – en die leveren van dichtbij.
De inpaklocaties werken ook samen met de plaatselijke voedselbank, hierdoor gaan de boxen die niet geleverd zijn, toch niet verloren. Ook jij kan je steentje bijdragen aan deze duurzaamheid! Zo kan je slim gebruik maken van eventuele restjes – dit is niet enkel voordelig maar ook goed voor de planeet. Je bijvoorbeeld met restjes aardappelpuree kroketten en aardappelpannenkoekjes maken, met restjes rijst kan je chai-pudding maken of er knoflook aan toevoegen en er gevulde tomaten mee maken. Met restjes kip kan je empanada’s, lasagne of kippenbouillon maken en met restjes ham kan je bijvoorbeeld een mac & cheese maken of minipizza’s. Kortom – heel veel mogelijkheden om verspilling tegen te gaan en geen voedsel te hoeven weggooien!
Je vindt dus eenvoudig antwoorden op al je vragen op de website – en anders kan je de klantenservice steeds telefonisch, per e-mail of per chat bereiken.