H&M klantenservice

Winkels van modeketen H&M, voluit Hennes & Maurits, kom je in maar liefst 74 verschillende landen tegen. In ons eigen land kun je een van de ruim 90 fysieke stores bezoeken of online je mode-aankopen doen in de webshop van deze modegigant. De wereldwijde populariteit van H&M is mede te danken aan het feit dat het bedrijf telkens weer nieuwe wereldwijd bekende modedesigners weet te strikken, die dan speciaal voor H&M een collectie ontwerpen. Daarnaast staat de modeketen erom bekend dat het – dankzij een slim productieproces – altijd razendsnel op de allernieuwste kledingtrends in kan spelen. In dit artikel kom je meer te weten over de klantenservice van H&M.

Contact met de klantenservice van H&M

Zie je online of in een reclame-uiting van H&M een mode-item staan waarover je eerst meer informatie wilt hebben voordat je ook echt besluit om het te kopen? Dan is de klantenservice van deze modeketen je graag behulpzaam met informatie en advies. De medewerkers van de H&M-klantenservice zijn je ook graag van dienst als je de actuele status van een online bestelling wilt weten. Of wanneer je (een deel van) je online aankopen terug wilt sturen en niet goed begrijpt hoe je dat moet doen. Uiteraard kun je ook met de medewerkers van de klantenservice van H&M contact opnemen als je een klacht over het bedrijf hebt.

Telefoonnummer

Wil je telefonisch contact opnemen met de klantenservice van H&M? Dat kan. Daarvoor bel je naar het volgende telefoonnummer: 0900 – 1988. Voor gesprekken naar dit nummer gelden de gebruikelijke belkosten. De medewerkers van de klantenservice van H&M zitten zes dagen per week voor je klaar om je telefonisch te woord te staan. Van maandag tot en met vrijdag zijn ze van 8 uur ’s morgens tot 6 uur ’s avonds bereikbaar en op zaterdag van 9 uur ’s morgens tot 5 uur ’s middags. Op zon- en feestdagen is de H&M-klantenservice niet telefonisch bereikbaar.

E-mail

Het is helaas niet mogelijk om rechtstreeks een e-mail naar de medewerkers van de klantenservice van H&M te sturen. Het bedrijf biedt op haar website ook geen alternatief in de vorm van een online contactformulier aan. Vind je schrijven toch prettiger dan telefoneren, dan ben je in dat geval aangewezen op de mogelijkheden van social media en/of de chat-optie op de H&M-website (zie onder).

Social media

H&M is op Facebook, Twitter en Instagram te vinden. Via de centrale Facebook-link https://www.facebook.com/hm word je automatisch doorgesluisd naar de H&M-berichten die speciaal bedoeld zijn voor het land van waaruit je verbinding maakt. Deze berichten omvatten een mix van mode- en interieur-inspiratie, beauty-tips en H&M promoties. Instagram is bij uitstek geschikt voor het presenteren van de nieuwste mode-items van deze keten. Wie goed op de hoogte wil blijven van de laatste fashiontrends, doet er dus goed aan geregeld H&M op Instagram te bezoeken via deze link: https://www.instagram.com/hm/. De modeketen gebruikt Twitter hoofdzakelijk om zowel privé als in het openbaar gestelde vragen te beantwoorden. Omdat H&M in zoveel verschillende landen actief is, kun je een Twitter-feed met een mengelmoes aan verschillende talen verwachten. Maar geen stress… Stuur je de webcare van H&M een bericht in het Nederlands, dan krijg je ook gewoon? een Nederlandstalige response terug. Dit geldt overigens ook voor privéberichten die je via Facebook naar de modeketen kunt sturen!. De Twitter van H&M vind je overigens hier: https://mobile.twitter.com/hm_custserv.

Retour

Het lastige van online kleding kopen is dat het altijd maar de vraag is of het bestelde item in het echt net zo leuk is als op de foto die je tijdens het bestellen zag. H&M geeft je wat dat betreft ruim de tijd om de kleding uit haar webshop op je gemak te passen en te checken of het een goede match met de rest van je outfit in je kledingkast is. Er geldt bij deze modeketen namelijk een zichttermijn van maar liefst 30 dagen. Ben je uiteindelijk toch niet tevreden over een online besteld product en is dat via PostNL bij je thuisbezorgd, dan stuur je dit terug naar H&M Retourservice, Antwoordnummer 54060, 5004 VB Tilburg. In het geval van levering via DHL is het retouradres H&M p/a DHL, Atoomweg 30, 3542 AB Utrecht. In het pakket dat je van H&M ontvangt tref je overigens ook een complete instructie aan hoe de volledige retourprocedure bij dit bedrijf in z’n werk gaat. Items die je in een fysieke H&M-winkel hebt gekocht kun je ook alleen maar daar terug brengen. Opsturen naar de retourservice van de modeketen is in dat geval niet mogelijk.

Klacht

Is er iets van H&M waar je niet tevreden over bent en wil je daarover een klacht uiten, dan kun je daarvoor in eerste instantie bij de klantenservice terecht. De medewerker waar je op dat moment contact mee hebt zal alles in het werk stellen om samen met je tot een tevredenstellende oplossing te kunnen komen. Lukt dat helaas niet dan zou je kunnen overwegen om je klacht voor te leggen aan een onafhankelijke geschillencommissie. Gaat je klacht over een online bestelling bij H&M, dan ben je bij deze geschillencommissie aan het juiste adres: https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/thuiswinkel/. In alle andere gevallen moet je hier zijn: https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/geschillencommissie-voor-consumentenzaken/.

Chat

Op de website van H&M tref je een chat-functie aan, die je het hele jaar door kunt gebruiken. In eerste instantie maak je via de chat kennis met de virtuele assistent van H&M. Die kan alle meest gestelde vragen binnen enkele seconden beantwoorden. Is je vraag te ingewikkeld voor de chatbot en ben je aan het chatten op het moment dat de medewerkers van de klantenservice van H&M aanwezig zijn, dan word je automatisch met een van hen in contact gebracht. Op die manier kun je via de chat dus toch ook antwoord krijgen op complexere vragen. Je activeert de chat door op de H&M-website rechtsonder in beeld op het dieppaarse rondje met het witte tekstballonnetje te drukken.

Plaats een reactie