Je kan voor allerhande vragen makkelijk terecht op de website van IKEA of je kan ook rechtstreeks contact opnemen met medewerkers van de klantenservice. Via de website kan je bovenaan klikken op ‘klantenservice’, waarna je terecht komt bij meerdere onderwerpen waarover je vragen kan hebben. Wanneer je op klantenservice klikt, zie je rechts onderaan ook een chat icoontje staan. Indien je hier op klikt, kom je automatisch terecht in de IKEA chat omgeving. Hier voer je je voornaam, achternaam, e-mail in en de categorie waarover je vraag gaat, en klik je op ‘start chat’. Je wordt hierna meteen rechtstreeks doorgeschakeld met een medewerker van de klantenservice van IKEA. De medewerkers van de klantenservice zijn via chat bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8u tot 17u, zaterdag van 9u tot 17u en op zondag van 10u tot 17u. Ook via sociale media kan je de klantenservice een bericht sturen via Facebook of Twitter, hier zijn de medewerkers beschikbaar tijdens dezelfde uren als de chat. Lees hieronder meer over de IKEA klantenservice.
Contact opnemen met de IKEA klantenservice
Je kan het ook eenvoudig zelf proberen regelen alvorens je contact opneemt met de klantenservice – zo kan je zonder probleem online je bestellingen beheren, volgen of annuleren, online een retour of een ruil aanmelden, de voorraadinformatie van het product controleren in jouw vestiging en online een reserveonderdeel bestellen indien dit mist in je bestelling.
Ook is er een klantenservice in de winkel zelf. In Barendrecht en Delft dien je hiervoor een klantenservice afspraak te boeken, maar voor andere winkels is dit niet nodig.
Ten slotte kan je de IKEA ook telefonisch bereiken op het nummer 050 7111267. De klantenservice is op dit nummer bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8u tot 17u, op zaterdag van 9u tot 17u en op zondag van 10u tot 17u.
Mijn bestellingen
Op de website kan je meer informatie vinden omtrent mogelijke vragen over je bestellingen. Je kan online je bestelling beheren in het self-service portaal. Hiervoor heb je je bestelnummer nodig, je e-mail adres en telefoonnummer. Je kan online de bestelling volgen en de status van de levering van de bestelling, je kan de bestelgegevens raadplegen, je kan montageservice anavragen, ontvangstbewijs voor winkelbestellingen downloaden, de bestelling annuleren en ten slotte de levering verplaatssen.
Services
IKEA biedt verschillende services aan, want je hoeft uiteraard niet alles alleen te doen. Zo word je geholpen met het verzamelen van de producten in de winkel, het vervoeren van de producten en de montage. Je bent hiertoe uiteraard niet verplicht, maar het is dus zeker mogelijk indien je hulp nodig hebt met aankoop, transport en montage van de artikels die je koopt bij IKEA. Zo kan je advies krijgen bij het samenstellen van opbergmeubels of wanneer je een nieuwe keuken wil plaatsen. Je kan online of in de winkel advies krijgen. Ook kan je je artikelen laten klaarleggen in de winkel, dan moet jij enkel nog de artikelen in de auto laden. Indien het niet in je auto past, kan je bij IKEA ook bussen en aanhangwagens huren – of je bestelling thuis laten bezorgen.
Productinformatie
Op deze pagina vind je informatie over de producten, hoe het zit met de garantie en hoe je het meubel bijvoorbeeld best aan de wand bevestigt. Je vindt er de voorraadinformatie (welk product op voorraad is in de winkel waar je het wil kopen of bestellen), informatie over de 90 dagen proefperiode op matrassen, terugroepacties en garantie.
IKEA winkels
Hier vind je de verschillende vestigingen van de IKEA winkels terug, alsook alles wat je moet weten vooraleer je een winkelbezoek inplant. Zo zijn er momenteel extra hygiënemaatregelen, bijvoorbeeld.
Betaalmogelijkheden
Op deze pagina vind je de verschillende manieren waarop je kan betalen bij IKEA. Bij het afrekenen van je bestelde producten in je winkelwagen, kan je op meerdere manieren betalen – via iDeal, Visa, MasterCard & American Express, PayPal, met een cadeau kaart, maar je kan ook achteraf betalen (14 dagen na levering van je bestelling). Indien er iets fout loopt, wordt het bedrag van je bestelling terugbetaald via het betaalmiddel waarvoor je koos bij het afrekenen. Wanneer je met een cadeau kaart of een tegoedkaart betaald hebt, wordt het bedrag hierop teruggestort. Je vindt hier ook meer info over de cadeau kaart.
Veel gestelde vragen
Hier vind je bijvoorbeeld de openingstijden van de winkels terug, wanneer je een afspraak kan maken bij de klantenservicebalie, hoe je een product kan ruilen of retourneren in de winkel, hoe je je bestelling online kan annuleren en fysiek je producten wil komen kopen in de winkel, wat je moet doen als je een onderdeel mist,…
Voorraadinformatie
Op deze pagina vind je de beschikbaarheid en de voorraad van de producten waar je naar op zoek bent. Elk uur werkt IKEA de informatie van de voorraad van de artikels in de winkel bij – telkens een artikel verkocht wordt, wordt dat geregistreerd en wordt de status van de voorraad bijgewerkt.
Zoals je kan zien, kan je op de website van de IKEA terecht met allerlei mogelijke vragen, maar uiteraard kan je ook rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice.