De Britse sportartikelenketen JD Sports is sinds medio 2016 een bekende merknaam in een groot aantal Nederlandse winkelstraten geworden, nadat het bedrijf het op dat moment failliet verklaarde Perry Sport had overgenomen. De onderneming verkoopt haar assortiment vandaag de dag in meer dan 40 winkels in ons land. Daarnaast kun je vrijwel het volledige productaanbod, dat je in de fysieke winkels aantreft, ook via de webshop van JD Sports kopen.
Contact met JD Sports
Er zijn meerdere redenen te bedenken waarom je met de medewerkers van de klantenservice van JD Sports contact op zou willen nemen. Heb je bijvoorbeeld een sportartikel in een reclamefolder of op de website van deze onderneming zien staan en vind je de begeleidende info te beperkt om een goede koopbeslissing te kunnen maken, dan voorziet de JD Sports-klantenservice je graag van aanvullende informatie en advies. Als je een online bestelling in de webshop van JD Sports hebt geplaatst en daar graag de actuele status van wilt weten, dan kunnen de klantenservicemedewerkers je dat precies vertellen. Daarnaast helpen ze je graag op weg als je een bepaald product wilt retourneren en niet goed begrijpt hoe je dat het beste kunt doen.
Telefoonnummer
Het opvallende aan de klantenservice van JD Sports is dat je geen telefonisch contact met de medewerkers ervan op kunt nemen. Het bedrijf geeft er duidelijk de voorkeur aan om wat dat betreft schriftelijk met haar klanten te communiceren. Wil je toch graag telefonisch iets over het aanbod van JD Sports te weten komen en gaat je vraag niet over de webshop of een online geplaatste bestelling, dan zou je bij wijze van alternatief naar een filiaal bij je in de buurt kunnen bellen. Dat kan dan natuurlijk alleen tijdens de openingstijden van de desbetreffende winkel. Een compleet overzicht van alle Nederlandse JD Sports-filialen vind je hier: https://www.jdsports.nl/store-locator/all-stores/.
Omdat JD Sports de voorkeur geeft aan schriftelijk contact, kunnen klanten van een speciaal e-mailadres gebruikmaken voor rechtstreeks contact met de medewerkers van haar klantenservice. Dat e-mailadres is: onlinehulp@jdsports.nl. In plaats daarvan kun je ook gebruikmaken van een online contactformulier op de website van het bedrijf. Je bereikt dat formulier via deze link: https://www.jdsports.nl/customer-service/contact/.
Social media
De Nederlandse activiteiten van JD Sports worden op social media alleen via Facebook ondersteund. De link https://www.facebook.com/JDSportsNederland stuurt je wat dat betreft automatisch door naar het Nederlandstalige berichtenoverzicht. De Facebook-berichten van JD Sports bevatten vooral foto’s en tekst waarmee items uit de nieuwste collecties van bekende sportmerken aan je worden gepresenteerd. Via Facebook is het overigens ook mogelijk om een privébericht naar de klantenservice van JD Sports te sturen. De medewerkers zitten van maandag tot en met vrijdag van 9 uur ’s morgens tot 7 uur ’s avonds voor je klaar om alle inkomende berichten zo snel mogelijk te beantwoorden. Je kunt zelfs in het weekend contact met ze opnemen. Op zaterdag van 10 uur ’s morgens tot 6 uur ’s avonds en op zondag van 11 uur ’s morgens tot 7 uur ’s avonds.
Retour
In principe hanteert JD Sports een zichttermijn van 14 dagen voor alle producten die je online of in een fysieke winkel van dit bedrijf koopt. Lukt het je niet om binnen die 14 dagen je aankoop te retourneren, dan heb je nogmaals 14 dagen de tijd om het desbetreffende item naar een JD Sports-filiaal bij je in de buurt te brengen. Voor deze aanvullende periode van 14 dagen geldt dan echter wel dat je niet het contante aankoopbedrag voor het geretourneerde product terugontvangt. In plaats daarvan kun je het dan alleen voor een ander product in de winkel ruilen of accepteer je een tegoedbon van JD Sports. Heb je tijdens het plaatsen van je online bestelling voor Paypal of Klarna als betaalmethode gekozen, dan kun je alleen per post je ongewenste items retourneren.
Klacht
Ben je niet tevreden over iets van JD Sports, dan kun je daarover natuurlijk een klacht indienen bij de medewerkers van de klantenservice van dit bedrijf. Samen met je zoeken ze dan naar een tevredenstellende oplossing. Levert die aanpak geen positief resultaat voor je op, dan wordt verdere stappen ondernemen behoorlijk ingewikkeld. Het hoofdkantoor van JD Sports bevindt zich namelijk in de Britse plaats Bury en nergens op de website van het bedrijf wordt gemeld dat men is aangesloten bij de Nederlandse Stichting Thuiswinkel, die onafhankelijk webshopklachten van consumenten afhandelt. Je enige alternatief zou in dit geval de Consumentenbond kunnen zijn. Die kan je dan wellicht in samenwerking met haar Britse zusterorganisatie helpen om je klacht alsnog goed opgelost te krijgen.
Chat
JD Sports biedt op haar website geen chat-functie aan. Er wordt wat dat betreft ook geen gebruik gemaakt van chat-alternatieven van derden. Het enige dat enigszins in de buurt van live chatten met de medewerkers van de klantenservice van JD Sports komt, is het via Facebook sturen van privéberichten naar hen (zie boven voor meer informatie).
Hallo ik heb schonnen gebstelling twee maanden geleden is nog steeds is niet binnen ik wil graag mijn geld terug naar mijn rekening alstublieft dankjewel groetjes met tijani zaghboubi