Jumbo klantenservice

Jumbo is de op een na grootste supermarktketen van Nederland. Op zo’n 700 locaties in ons land kolm je. een Jumbo-winkel tegen waar je terecht kunt voor al je dagelijkse boodschappen. Een hele prestatie als je je bedenkt dat het supermarktavontuur in 1979 met slechts één winkel begon. De groei van het aantal Jumbo-supermarkten kwam vanaf 1983 goed op gang toen levensmiddelengroothandel Van Eerd uit Veghel de eerste winkel, inclusief formule, overnam en meer supermarkten onder deze naam in Brabant, Limburg en Zeeland begon te openen. Een van de sterkste zekerheden die Jumbo haar klanten biedt is de laagsteprijsgarantie. Ontdek je dat hetzelfde product bij een andere supermarkt in de buurt goedkoper is en meld je dit bij de klantenbalie in de Jumbo-winkel, dan mag je als beloning het desbetreffende product gratis mee naar huis nemen. In dit artikel lees je meer over de Jumbo klantenservice.

Contact met de klantenservice van Jumbo

Wil je meer te weten komen over een product uit het assortiment van Jumbo voordat je het aanschaft, dan ben je bij de medewerkers van de klantenservice van deze supermarkt aan het juiste adres voor advies en aanvullende informatie. Je kunt deze medewerkers ook vragen stellen over lopende acties bij de Jumbo. De klantenservicemedewerkers zullen je hierover dan zo goed mogelijk informeren. Heb je online via de Jumbo-website je boodschappen besteld en wil je daarvan bijvoorbeeld de bezorgstatus weten, dan kunnen de medewerkers van de klantenservice je dat precies vertellen. Natuurlijk kun je ook bij de Jumbo-klantenservice terecht als je een klacht hebt over iets van deze supermarkt.

Telefoonnummer

Voor telefonisch contact met de medewerkers van de klantenservice van Jumbo kun je van maandag tot en met zaterdag bellen naar het gratis telefoonnummer 0800 – 022 01 61. Het klantenserviceteam zit op die dagen van 8 uur ’s morgens tot 8 uur ’s avonds voor je klaar om je telefonisch te woord te staan. Op zondagen is er niemand bij de Jumbo-klantenservice aanwezig om je telefoontjes te beantwoorden.

E-mail

Het is helaas niet mogelijk om rechtstreeks een e-mail naar de medewerkers van de klantenservice van Jumbo te sturen. Wil je toch liever schriftelijk als telefonisch contact met hen hebben, dan kun je daarvoor gebruikmaken van een speciaal contactformulier, dat je hier op de Jumbo-website aantreft: https://www.jumbo.com/service/contactformulier. Het kan echter tot twee werkdagen duren voordat je een antwoord terugkrijgt. Dit is dus niet een ideale contactmethode als je spoedeisende vragen hebt.

Social media

Jumbo is op Facebook en Twitter actief. Via het Twitter-account (https://twitter.com/JumboSupermarkt) houdt de supermarktketen je op de hoogte van de laatste Jumbo-nieuwtjes, terwijl Facebook (https://m.facebook.com/jumbosupermarkten) vooral wordt ingezet voor het presenteren van allerlei smaakvolle gerechten. Daarbij spreekt het natuurlijk voor zich dat je alle benodigde ingrediënten hiervoor bij je plaatselijke Jumbo-supermarkt kunt kopen. Via beide social media kanalen is het overigens ook mogelijk om een privébericht naar de medewerkers van de klantenservice van Jumbo te sturen. Deze inkomende berichten worden tijdens dezelfde openingstijden als die van de telefonische klantenservice zo snel mogelijk beantwoord.

Retour

Ben je niet tevreden over een aankoop in je plaatselijke Jumbo-supermarkt of in de online winkel van deze keten, dan heb je vanaf de dag van aankoop 14 dagen het recht om het te retourneren. Het spreekt daarbij eigenlijk voor zich dat de verpakking van het desbetreffende product niet geopend mag zijn. Uitzondering daarop is uiteraard als na opening duidelijk blijkt dat de inhoud een productiefout heeft ondergaan. Bederfelijke waar, zoals zuivelproducten, kun je alleen op de aankoopdag terugbrengen naar de winkel. Gaat het om een retour van een online geplaatste bestelling? Neem dan eerst contact op met de Jumbo-klantenservice. Je kunt je retouren vervolgens inleveren bij een Jumbo Pick Up Point bij je in de buurt of het terugsturen naar Jumbo Supermarkten, t.a.v. Klantenservice, Balkweg 2, 5232 BV Den Bosch. Na ontvangst van je retour krijg je de waarde van hetgeen je hebt teruggestuurd zo snel mogelijk op je bankrekening.

Klacht

Vele duizenden Jumbo-medewerkers staan elke dag voor je klaar om in de winkels de beste service aan je te verlenen. Daarnaast tref je in alle schappen van deze supermarkt gegarandeerd producten van topkwaliteit aan. Komt het desondanks toch een keer voor dat je ontevreden bent over iets van Jumbo, dan kun je daarvan melding maken bij je plaatselijke vestiging of bij de medewerkers van de klantenservice van Jumbo. Zorgt dat niet voor een tevredenstellende oplossing, dan zou je ook per reguliere post een klacht bij het hoofdkantoor van deze supermarktketen in kunnen dienen. Het adres daarvoor is: Jumbo Supermarkten, Rijksweg 15, 5462 CE Veghel. Gaat je klacht over een aankoop in of ervaring met de webwinkel van Jumbo, dan is het ook mogelijk om een beroep te doen op een onafhankelijke geschillencommissie. Meer informatie daarover vind je hier:

  • https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/thuiswinkel/.

Chat

Jumbo heeft geen eigen chatbot op haar website geactiveerd. Er wordt wat dat betreft ook geen gebruikgemaakt van soortgelijke mogelijkheden van derde partijen. De snelste manier om op een digitaal schriftelijke weg een response van een van de medewerkers van de klantenservice van Jumbo te kunnen krijgen, is door via Facebook of Twitter een privébericht aan hen te sturen. Het spreekt daarbij natuurlijk voor zich dat je alleen snel een antwoord ontvangt als de klantenservice geopend is.

Plaats een reactie