Klarna klantenservice

Het van oorsprong Zweedse bedrijf Klarna werd in 2005 opgericht en is vandaag de dag in 15 verschillende landen in de wereld actief. De onderneming is vooral gespecialiseerd in het leveren van betaaloplossingen voor webwinkels. Hierdoor kunnen klanten op een voor hen gemakkelijke manier hun online bestelde producten afrekenen via betaalmethodes die bij hen bekend zijn. De eigenaar van de webshop hoeft daarvoor dan niet allerlei aparte contracten af te sluiten met bijvoorbeeld creditcardbedrijven. Klarna staat er bij Nederlandse klanten ook om bekend dat je pas je bestelde producten hoeft te betalen nadat deze succesvol bij je zijn thuisbezorgd. Hieronder kom je meer informatie te weten over de klantenservice van Klarna.

Contact met de klantenservice van Klarna

In de meeste gevallen zul je contact met de medewerkers van de klantenservice van Klarna op willen nemen als je een factuur van dit bedrijf hebt ontvangen en iets dat daarop vermeld staat niet begrijpt. Natuurlijk kun je bij de klantenservicemedewerkers ook checken of je betaling aan Klarna inmiddels goed is verwerkt. Het omgekeerde kan ook het geval zijn als je iets aan een webshop hebt geretourneerd en graag te weten wilt komen wanneer je je terugbetaling van Klarna kunt verwachten.

Telefoonnummer

De medewerkers van de klantenservice van Klarna zitten zes dagen per week voor je klaar om je telefonisch te woord te staan. Van maandag tot en met vrijdag zijn ze van 9 uur ’s morgens tot 6 uur ’s avonds bereikbaar en op zaterdag van 9 uur ’s morgens tot 1 uur ’s middags. Op zon- en feestdagen kun je geen telefonisch contact opnemen met de Klarna-klantenservice. Het telefoonnummer van de klantenservice van Klarna is 020 – 808 28 52. Voor gesprekken naar dit nummer worden de gebruikelijke belkosten bij je in rekening gebracht.

E-mail

Het is helaas niet mogelijk om rechtstreeks een e-mail naar de medewerkers van de klantenservice van Klarna te sturen. Ook een alternatief in de vorm van een online contactformulier ontbreekt op de website van het bedrijf. Vind je schriftelijk contact prettiger dan bellen met Klarna, dan ben je aangewezen op de chat-module die het bedrijf online heeft staan (zie onder voor meer info)

Social media

Omdat Klarna een internationaal opererend bedrijf is, zijn al haar social media uitingen uitsluitend in de Engelse taal beschikbaar. Facebook (https://www.facebook.com/Klarna) en Twitter (https://twitter.com/Klarna) worden puur ingezet om de dienstverlening van Klarna te promoten. Daarbij wordt regelmatig sterk de nadruk gelegd op het voordeel van nu online bestellen en pas later voor de ontvangen producten betalen. Instagram (https://www.instagram.com/klarna/) gebruikt Klarna met name om je inspiratie te geven met betrekking tot allerlei verschillende producten die je eventueel online kunt kopen. Lijkt het je leuk om bij Klarna te werken? Bekijk dan het actuele vacatureoverzicht van dit bedrijf op haar LimkedIn-profiel (https://www.linkedin.com/company/klarna).

Retour

Bestel je iets bij een webshop en kies je daarbij voor Klarna als betaalmethode, dan worden ook terugbetalingen via ditzelfde bedrijf geregeld nadat je een of meer producten binnen de toegestane zichttermijn naar de desbetreffende webshop hebt teruggestuurd. Uit praktisch oogpunt is het in dat geval aan te raden om Klarna ook even apart op de hoogte te stellen van je retourzending. Je lopende factuur voor de bestelling wordt dan even in de pauzestand gezet, zodat voorkomen wordt dat er extra (herinnerings)kosten bij je in rekening worden gebracht als blijkt dat de webshop vanwege drukte meer tijd nodig heeft om je retour correct te verwerken. Bewaar altijd goed het trackingnummer van je retourzending. Klarna kan je namelijk om dit bewijsstuk  vragen tijdens de afhandeling van je terugbetaling.

Klacht

Is er tijdens het verwerken van een betaling iets misgegaan of ben je over iets anders van Klarna ontevreden, dan kun je daarover natuurlijk een klacht indienen bij het bedrijf. De klantenservice is in dat geval je eerste aanspreekpunt. Laat je daar weten dat je een klacht hebt, dan word je meteen doorgeschakeld naar een speciaal team dat ervoor getraind is om het probleem zo snel mogelijk voor je op te lossen. Ben je ontevreden met de geboden oplossing, dan kun je aansluitend je zaak voorleggen aan de consumentenombudsman van Klarna. Binnen 10 werkdagen presenteert deze ombudsman je een oplossing. Ben je het ook daar niet mee eens, dan zou je het inschakelen van een onafhankelijke geschillencommissie kunnen overwegen. Meer informatie daarover lees je hier: https://www.kifid.nl/.

Chat

Via https://www.klarna.com/nl/klantenservice/ kun je de chat-module van Klarna bereiken. Je activeert deze door op de zwarte knop met de tekst ‘Chat met ons’ te drukken. Doe je dat, dan wordt er een nieuw browservenster geopend en is het de bedoeling dat je eerst inlogt op je Klarna-account. Als je dat nog niet hebt, dan kun je op dezelfde pagina ook gewoon eerst een nieuw account aanmaken. De chat van Klarna is het hele jaar door dag en nacht bereikbaar. Ga er echter wel vanuit dat je in eerste instantie in contact komt met een chatbot, die alleen de meest gestelde vragen kan beantwoorden. Op complexere vragen kun je via de chat uitsluitend een antwoord krijgen als de medewerkers van de klantenservice van Klarna aanwezig zijn om het gesprek van de chatbot over te nemen.

Plaats een reactie