KPN klantenservice

In een ver verleden was KPN onderdeel van het staatsbedrijf PTT (Post Telegraaf Telefoon). Sinds de telecomtak als zelfstandige onderneming verder ging is het dienstenaanbod steeds verder uitgebreid. Naast vaste en mobiele telefonie biedt KPN haar klanten tegenwoordig ook vast en mobiel internet. De meest recente toevoeging aan het dienstenpakket van dit bedrijf is interactieve tv. Daarnaast kun je via Digitenne van KPN digitaal naar tal van Nederlandse en buitenlandse tv-zenders kijken. Kom hieronder meer te weten over de klantenservice van KPN.

Contact met de klantenservice van KPN

Omdat KPN begrijpt dat communicatie in het dagelijkse leven erg belangrijk is, kun je letterlijk 24 uur per dag en 7 dagen per week met de klantenservice van dit bedrijf contact opnemen. Daarbij maakt het ook niet uit om welke dienst het gaat waarover je een vraag of opmerking hebt. Je wordt altijd geholpen door deskundige medewerkers, die je zo snel mogelijk van een doeltreffend antwoord en desgewenst aanvullende hulp zullen voorzien. Je kunt de KPN klantenservice onder meer bellen voor vragen over een factuur of een betaling. Daarnaast zijn de medewerkers je ook graag behulpzaam als je bijvoorbeeld vragen hebt over ‘Mijn KPN’, je wifi-instellingen of het blokkeren van je sim-kaart.

Telefoonnummer

Het handige van de klantenservice van KPN is dat er slechts één centraal telefoonnummer beschikbaar is, ongeacht de dienst waarover je iets wilt melden of vragen. Dat nummer is 0800-0402. Aangezien het een gratis telefoonnummer is, maakt het dus niet uit hoe lang je met de KPN klantenservice belt. Je belkosten blijven in alle gevallen op nul staan. Bevind je je in het buitenland en wil je vanaf die locatie contact opnemen met de klantenservice van dit telecombedrijf, dan bel je +31 6 1200 1200. Let op, bij deze laatstgenoemde optie krijg je wel te maken met belkosten. Hoe hoog die zijn hangt vooral af van het land van waaruit je belt.

Email

Het opmerkelijke is, dat in het brede palet aan reguliere contactmogelijkheden van KPN contact per e-mail ontbreekt. Dat betekent overigens niet dat je helemaal geen KPN-medewerkers kunt mailen. Zij zullen echter wel altijd het eerste initiatief moeten nemen om hun persoonlijke KPN-e-mailadres aan je door te geven voordat je via die route met iemand binnen KPN contact op kunt nemen. Hier kom je meer te weten over KPNmail.

Social media

Je kunt de KPN klantenservice via een aantal verschillende social media kanalen bereiken. Het bedrijf is zowel op Twitter als op Facebook actief. Via Twitter (https://twitter.com/kpnwebcare) worden klanten nauwlettend op de hoogte gehouden van actuele storingen in het KPN netwerk. Gaat het om lokale of regionale storingen, dan wordt dat er uiteraard ook duidelijk bij vermeld. Het telecombedrijf gebruikt Facebook (https://facebook.com/kpn) voornamelijk om klanten nieuwtjes en tips te presenteren op het gebied van internetten, bellen en tv-kijken. Daarnaast kun je met behulp van de chat-functie van de Facebook Messenger rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice van KPN. Het telecombedrijf heeft overigens ook een eigen online forum (bereikbaar via https://forum.kpn.com/), waar KPN-klanten elkaar helpen met het oplossen van allerlei (technische) vragen.

Retour

Ben je na aankoop van een product of het aangaan van een contract bij KPN niet tevreden over wat je geleverd hebt gekregen, dan heb je in de regel 14 dagen de tijd om het product terug te brengen of het contract te ontbinden. Voor contracten gaat de periode van 14 dagen in vanaf de dag dat je (al dan niet met de hulp van een monteur) daadwerkelijk op het netwerk van KPN bent aangesloten. Bij producten geldt de aankoopdatum als startdatum van de retourtermijn, tenzij er bijvoorbeeld ook meteen een contract voor bellen en/of internetten voor het geleverde apparaat is aangegaan. In dat geval is de startdatum de dag waarop je voor het eerst daadwerkelijk van dat soort diensten gebruik kunt maken. In sommige gevallen maakt KPN een uitzonderingen op haar reguliere 14-dagenregeling. Als dat het geval is, dan wordt dat tijdens het bestelproces altijd duidelijk vermeld.

Klacht

Heb je een klacht over een product, de dienstverlening van KPN of wil je weten of er een storing is bij KPN, dan kun je via de hierboven genoemde manieren contact opnemen met het bedrijf, zodat een medewerker van de klantenservice het probleem voor je op kan lossen. Uit praktisch oogpunt kan het soms ook handig zijn om gewoon bij een van de ruim 100 KPN-winkels in Nederland binnen te stappen. Ben je van mening dat je klacht via de zojuist genoemde kanalen niet naar volle tevredenheid is opgelost, dan kun je via de reguliere post een brief naar KPN sturen. Het adres is: Klantenservice KPN, Postbus 13500, 9700 EG Groningen. Vermeld in deze brief ook altijd je klantnummer, je telefoonnummer en je e-mailadres, zodat je optimaal bereikbaar bent voor de KPN-medewerkers. Als je vindt dat ook langs deze laatstgenoemde weg je klacht niet goed wordt afgehandeld, dan kun je ook nog online een beroep doen op de hulp van een onafhankelijke geschillencommissie (https://www.degeschillencommissie.nl/)

Chat

Naast de eerder genoemde chatmogelijkheid via Facebook Messenger, biedt KPN haar klanten ook een contactmogelijkheid aan via haar eigen digitale assistent. Deze bereik je via deze link: https://assistent.kpn.com/?skill=default&market-type=cm . Deze assistent kan je sowieso razendsnel antwoord geven op alle meest gestelde vragen. Is je vraag ingewikkelder, dan word je automatisch doorgesluisd naar een klantenservicemedewerker van vlees en bloed, die de chat van de digitale assistent overneemt en je verder van dienst is.

Plaats een reactie