De in 1976 gestarte winkelketen Kwantum is gespecialiseerd in de verkoop van een breed assortiment aan woonartikelen. Verspreid over Nederland en België is het aantal filialen inmiddels uitgegroeid tot maar liefst 110 stuks. Een groot deel van deze Kwantum-vestigingen tref je op woonboulevards aan. Naast het bezoeken van een fysieke woonwinkel van Kwantum, kun je desgewenst ook 24 uur per dag op je gemak online shoppen op de website Kwantum.nl. Kom in dit artikel meer te weten over de Kwantum klantenservice.
Contact met de klantenservice van Kwantum
Wil je eerst meer informatie over een product ontvangen voordat je het online of in een winkel van Kwantum gaat kopen? Dan kun je daarvoor zonder problemen contact opnemen met de klantenservice van dit bedrijf. Ook als je een vraag hebt over een bestelling die je online via Kwantum.nl hebt geplaatst ben je bij de medewerkers van de Kwantum-klantenservice aan het juiste adres. Natuurlijk zijn ze je ook behulpzaam als je precies wilt weten wat je moet doen om een aankoop waar je niet tevreden over bent te retourneren. Tenslotte kun je bij de klantenservice van Kwantum ook terecht als je een klacht hebt over een aankoop of over de dienstverlening. Vanwege de hoge verkoopvolumes in de winkels kunnen de medewerkers van de klantenservice van Kwantum je echter niet vertellen of een bepaald product wel of niet op voorraad is in een specifiek filiaal.
Telefoonnummer
Van maandag tot en met vrijdag is het mogelijk om telefonisch contact op te nemen met de klantenservice van Kwantum. Deskundige medewerkers zitten dan van half 9 ’s morgens tot 5 uur ’s middags voor je klaar om je te woord te staan. Op zaterdag en zondag is de klantenservice niet telefonisch bereikbaar. Het telefoonnummer van de klantenservice van Kwantum is 0900 – 23 55 926. Bij gesprekken met dit nummer worden de gebruikelijke belkosten bij je in rekening gebracht. Als je in het weekend toch een dringende vraag hebt (die niet over de Kwantum-webshop gaat), dan zou je bij wijze van alternatief er eventueel voor kunnen kiezen om tijdens openingstijden rechtstreeks met een Kwantum-filiaal bij je in de buurt te bellen.
In plaats van te bellen met de medewerkers van de klantenservice van Kwantum is het ook mogelijk om ze een e-mail te sturen. Deze richt je dan aan klantenservice@kwantum.nl. Bij wijze van alternatief biedt de woonartikelenspecialist je ook de mogelijkheid om een digitaal contactformulier op haar website in te vullen. Dat formulier vind je hier: https://www.kwantum.nl/informatie-en-service/klantenservice/contact.
Social media
Kwantum is zowel op Facebook, Instagram als Pinterest actief. Via alle drie de kanalen houdt het bedrijf haar klanten doorlopend op de hoogte van de laatste acties en de nieuwste woontrends. Daarnaast presenteert het webteam van Kwantum je allerlei verschillende woonideeën en vormen van inspiratie. Uiteraard speelt het actuele assortiment daarbij altijd een belangrijke rol. Op Facebook is Kwantum te vinden op https://facebook.com/KwantumNL/, op Instagram op https://instagram.com/kwantum_nederland/ en op Pinterest op https://pinterest.com/kwantumnl/. Via Facebook en Instagram is het ook mogelijk om een privébericht naar Kwantum te sturen. Deze inkomende berichten worden op werkdagen altijd zo spoedig mogelijk door medewerkers van de klantenservice beantwoord.
Retour
In vrijwel alle gevallen kun je producten die je bij Kwantum hebt gekocht probleemloos retourneren. De enige uitzondering hierop is maatwerk (bijvoorbeeld op maat gemaakte gordijnen). Vanwege de Nederlandse wetgeving inzake online kopen is er wel een duidelijk verschil in het retourneren van product die je in een van de fysieke Kwantum-winkels hebt gekocht of dat het om een online bestelling via Kwantum.nl gaat. Bij winkelaankopen geldt een retourtermijn van 14 dagen die ingaat op de dag van aankoop. Bij een online aankoop is de regel dat je binnen 14 dagen na ontvangst van het bestelde product aan Kwantum moet melden dat je het terug wilt sturen. Dat kan onder meer aan de hand van een praktisch retourformulier, dat je van de Kwantum-website kunt downloaden. Vanaf het moment dat je de schriftelijke herroeping van je aankoop hebt verzonden heb je opnieuw 14 dagen de tijd om het desbetreffende product ook echt naar Kwantum terug te sturen. Je kunt het in diezelfde periode eventueel ook inleveren bij een Kwantum-filiaal bij je in de buurt.
Klacht
Kwantum streeft naar een uitmuntende klanttevredenheid. Dat betekent helaas niet dat er nooit iets misgaat. Ben je ontevreden over iets van Kwantum, dan kun je dat melden bij de klantenservice en zal alles in het werk worden gesteld om met een passende oplossing te komen. Kwantum adviseert om binnen 10 dagen na het desbetreffende negatieve voorval melding te doen. In plaats van te bellen kun je er ook voor kiezen om een klachtenbrief naar het bedrijf te sturen. Deze adresseer je dan aan Kwantum Nederland B.V., t.a.v. klantenservice, Antwoordnummer 60667, 5000 WB Tilburg. Een postzegel plakken is in dat geval niet nodig. Kom je er niet uit met Kwantum en blijf je ontevreden, dan zou je eventueel ook een beroep op hulp van de Consumentenbond kunnen doen. Daar moet je dan wel lid van zijn. Het is in plaats daarvan ook mogelijk om je te wenden tot http://uitgesprokenzaak.nl/ voor onafhankelijke bemiddeling.
Chat
Je kunt helaas niet chatten met de medewerkers van de klantenservice van Kwantum. Op de website van deze woonwinkel ontbreekt een chat-functie en deze optie wordt ook niet via een derde partij aan de klanten van Kwantum aangeboden.