MediaMarkt klantenservice

Indien je vragen hebt over je bestellingen die je bij MediaMarkt gedaan hebt, over producten in het assortiment of eventuele andere vragen, kan je steeds bij de medewerkers van de klantenservice van MediaMarkt terecht. Je kan ook steeds je vragen zelf proberen te beantwoorden door de veelgestelde vragen te lezen op de website, onder het tabje ‘klantenservice’. Hieronder meer informatie over de klantenservice van MediaMarkt.

Contact opnemen met de MediaMarkt klantenservice.

Telefoonnummer

Je kan de medewerkers van de klantenservice van MediaMarkt ook telefonisch bereiken op het nummer 088 464 04 64. Deze lijn is bereikbaar vanaf maandag tot en met vrijdag van 8u tot 23u en op zaterdag en zondag van 9u tot 20u.

E-mail

Je kan je vragen aan de klantenservice van MediaMarkt ook stellen via e-mail, dit gaat automatisch naar de inbox van de klantenservice wanneer je het contactformulier invult, dat je op de website terugvindt onder het titeltje ‘Nog vragen?’.

Social media

De klantenservice van MediaMarkt is ook bereikbaar via social media. Je kan de medewerkers van de klantenservice een berichtje sturen via Facebook, en zij komen dan terug op je vraag om je zo snel en goed mogelijk verder te helpen.

Chat

Via de chat kan je de klantenservice momenteel niet bereiken, maar je kan uiteraard op bovenstaande manieren wel contact opnemen met MediaMarkt, en anders kan je proberen zelf je antwoorden terug te vinden op de website – hier vind je namelijk veel informatie terug over verschillende zaken.

Retour

Indien je niet tevreden bent met je aankoop, kan je bij MediaMarkt je product gratis retourneren binnen de 100 dagen. Je leest online hoe je je product kan retourneren. Zo kan je de retourvoorwaarden raadplegen onder ‘Retouren en Ruilen’, lezen hoe je het kan retourneren, hoe je een witgoedartikel of TV kan omruilen of retourneren, hoe een omruiling exact werkt, hoe je je geld terugkrijgt en wat je moet doen indien je product defect is of incompleet geleverd werd.

Klacht

Een klacht kan je indienen bij de klantenservice van MediaMarkt door ze te richten aan de klachtencoördinator via het klachtenformulier. Je krijgt dan binnen de 7 werkdagen een reactie.

Andere vragen?

Je kan uiteraard nog andere vragen hebben, over je betaling bijvoorbeeld. Ook deze info vind je op de website. Zo vind je hier terug wat de global refund inhoudt, dit betekent dat iedereen die buiten de EU woont, in Nederland de btw kan terugvorderen op hun aankopen. Ook hoef je niet alles in één keer te betalen, je kan ook per maand betalen. Dit kan je doen in de winkel, maar ook online, en is van toepassing op aankopen van €250 tot €4999. Op deze manier kan je direct genieten van je aankoop zonder jezelf eventueel in financiële moeilijkheden te hoeven brengen.

Ook lees je hier meer over de betaalmogelijkheden bij MediaMarkt – bij het plaatsen van een bestelling in de webshop, kan je via iDeal, PayPal, cadeaukaart en creditcard betalen, maar ook in termijnen (Santander) zoals hierboven gezegd, bij ophalen of achteraf. In de winkel kan je contant betalen, door middel van pinnen, met je creditcard, cadeaukaart, Nationale Entertainment Card, kredietverkopen op rekening, Rotterdam pas (in Rotterdamse winkels) of je kan er ook kiezen om te betalen in termijnen. Er worden geen VVV bonnen meer geaccepteerd sinds 1 juni 2016. Indien je over een actiecode beschikt, kan je deze inwisselen bij aankoop van een product.

Het is ook mogelijk dat je vragen hebt over je bestelling en de bezorging ervan. Deze info vind je ook terug op de website.

In verband met de bezorgkosten: je ziet meteen welke bezorgopties en kosten er gelden voor jouw product of producten bij het afronden van je bestelling.
Je kan ook kiezen voor een specifieke dag waarop je bestelling geleverd wordt. Deze kosten kunnen variëren. Je kan je bestelling laten bezorgen of afhalen op een adres in Nederland dat je zelf opgeeft of in één van de MediaMarkt winkels.

Grote productne (wasmachines, koelkasten en TV’s vanaf 55 inch) worden standaard geleverd aan de drempel van je woning. Indien je in een appartement woont zonder lift, wordt je product in dit geval tot en met de 4de verdieping gebracht door de bezorgers. Zo kan je er ook voor kiezen om je oude apparaten mee te geven indien deze schoon, droog en afgekoppeld bij je voordeur staan.
Je kan kiezen voor bzorging op afspraak en dit kan je tot 14 dagen vooruitplannen. Je kan kiezen voor een kleiner tijdvak van 2 tot 4 uur indien je een specifieker uur van levering wenst.

Ook kan je ervoor kiezen om het de dag van je bestelling te laten leveren, dit kan je doen door je bestelling voor 13u30 te plaatsen. De bestelling wordt dan vanuit je dichtsbijzijnde MediaMarkt-winkel bezorgd.

Je kan je bestelling uiteraard ook ophalen in de winkel. Hiervoor kies je bij het afronden van je bestelling voor ‘ophalen in de winkel’. Het wordt dan binnen 30 minuten klaargezet indien het op voorraad is en het besteld is binnen openingstijden. Ook kan het bezorgd worden bij een PostNL punt.

Plaats een reactie