Pathe klantenservice

De in Nederland actieve bioscoopketen Pathé is onderdeel van het Franse bedrijf Les Cinemás Pathé Gaumont. Het is een bioscoopbedrijf met een lange geschiedenis, die teruggaat tot het jaar 1896, toen de gebroeders Pathé de deuren van hun eerste bioscoop in Frankrijk openden. In eerste instantie werden er in de Pathé-bioscopen alleen maar films vertoond die Pathé zelf had gemaakt. Toen het filmaanbod door de jaren heen steeds groter werd, besloot men om naast eigen producties ook films van anderen te vertonen. Het concept van de huidige bioscoop werd daarmee een feit. De Nederlandse tak van Pathé bestaat vandaag de dag uit 30 verschillende bioscopen. In dit artikel kom je meer informatie te weten over de Pathe klantenservice.

Contact opnemen met de klantenservice van Pathe

Er zijn allerlei verschillende redenen te bedenken waarom je contact met de medewerkers van de klantenservice van Pathé op zou willen nemen. Allereerst kun je ze natuurlijk vragen stellen over het huidige filmaanbod in de Pathé-bioscopen of via hen te weten komen wanneer een nieuwe film met je favoriete acteur of actrice in de bios wordt verwacht. De Pathé-klantenservicemedewerkers geven je ook graag gedetailleerde informatie over het Unlimited-abonnement van de bioscoopketen. Daarnaast kun je ze vragen stellen over het All Stars beloningsprogramma. Tenslotte kun je ook bij de medewerkers van de klantenservice van Pathé terecht als je een klacht over het bedrijf hebt.

Pathe klantenservice

Telefoonnummer

De Pathé-klantenservice beschikt helaas niet over een centraal telefoonnummer dat klanten in geval van vragen of opmerkingen kunnen bellen. In plaats daarvan richt de bioscoopketen zich puur op schriftelijk contact via een aantal online kanalen, waaronder een chatmogelijkheid op haar eigen website (zie onder voor meer info). Wil je toch graag telefonisch contact met Pathé, dan kun je er natuurlijk ook gewoon voor kiezen om tijdens openingstijden met een Pathé-bioscoop bij je in de buurt te bellen. Lees hieronder meer over de Pathe klantenservice.

E-mail

Wat voor telefoneren met de klantenservice van Pathé geldt, is ook van toepassing op het sturen van e-mails. Dat is namelijk niet mogelijk. Op de website is gelukkig wel een alternatief in de vorm van een contactformulier beschikbaar. Je vindt dat online formulier hier: https://www.pathe.nl/contact-algemeen. Het kan enkele werkdagen duren voordat je een antwoord terug ontvangt als je op deze manier met Pathé communiceert. Heb je spoedeisende vragen, dan is chatten met de medewerkers van de klantenservice waarschijnlijk een beter alternatief (zie onder).

Social media

Voor wat betreft social media kom je Pathé op Facebook, Instagram en Twitter tegen. De bioscoopketen gebruikt Facebook en Instagram voor het vertonen van trailers van films die binnenkort in de Pathé-zalen te zien zijn. Daarnaast is er plek ingeruimd voor informatie over de nieuwste winacties en vind je er videointerviews, die vooral over actuele films gaan. De content op Facebook en Instagram is identiek aan elkaar, dus je hoeft slechts een van de twee sociale platformen te bezoeken om om de hoogte te kunnen blijven. De Facebook-link van Pathé is https://www.facebook.com/pathenl en hier vind je de bioscoopketen op Instagram: http://instagram.com/pathe. Pathé gebruikt Twitter vooral als webcarep!atform en vult dit aan met berichten over actuele promoties. In plaats van gebruik te maken van de chat op de Pathé-website, kun je er ook voor kiezen om via Twitter een privébericht naar de medewerkers van de klantenservice te sturen. Privéberichten worden beantwoord op de tijdstippen dat de klantenservice ook beschikbaar is voor de Pathé-chat (zie onder). Hier vind je Pathé op Twitter: https://twitter.com/Pathe.

Retour

Heb je van tevoren een of meer tickets voor een filmvertoning in een Pathé-bioscoop gekocht en blijkt dat je om wat voor reden dan ook verhinderd bent en de film niet kunt zien? Geen probleem! In dat geval kun je je ticket(s) gewoon annuleren. Heb je je ticket(s) bij de kassa van de bioscoop of bij een daar aanwezige ticketmachine gekocht, dan kun je ook alleen maar op die locatie annuleren. Voor elk ticket dat je annuleert ontvang je dan een vrijkaart. Heb je je ticket(s) online gekocht via je account op de Pathé-website, dan kun je in je account heel eenvoudig de annulering activeren. Heb je je ticket(s) online gekocht zonder gebruik te maken van een Pathé-account, dan dien je de barcode in de ticketbevestiging te mailen naar annuleren@pathe.nl.

Klacht

Heb je iets vervelends meegemaakt in een van de bioscopen van Pathé of ben je over iets anders van dit bioscoopbedrijf ontevreden, dan kun je daarover natuurlijk een klacht indienen. Het meest voor de hand liggend is dat je contact opneemt met de bioscoop waar het voorval plaatsvond. In plaats daarvan kun je natuurlijk ook contact opnemen met de medewerkers van de klantenservice van Pathé. Geef je er de voorkeur aan om via de reguliere post een klachtenbrief te sturen, dan stuur je deze naar dit adres: Pathé Theaters B.V., t.a.v. klantenservice, Postbus 75948, 1070 AX Amsterdam.

Chat

Via https://www.pathe.nl/klantenservice kun je de chat van de Pathé-klantenservice activeren. In eerste instantie wordt het chatonderwerp aan je gevraagd. Je krijgt dan een beknopt overzicht over dat onderwerp te zien, waarin de meest gestelde relevante vragen alvast worden beantwoord. Staat het antwoord op je vraag er niet bij? Druk dan op de gele button met de tekst ‘CHAT NU’. Er wordt dan een chatvenster geopend waarmee je rechtstreeks contact hebt met een klantenservicemedewerker van Pathé. Deze chatfunctie is zeven dagen per week beschikbaar. Van maandag tot en met vrijdag van 9 uur ’s morgens tot 9 uur ’s avonds en op zaterdag en zondag van 9 uur ’s morgens tot 11 uur ’s avonds.

Meer:

Plaats een reactie