De bouwmarktketen Praxis ging in 1978 van start en telt momenteel zo’n 200 vestigingen. Een deel daarvan bestaat uit compacte stadswinkels, waar een beperkter basisassortiment wordt aangeboden. Wil je daarentegen een goed beeld krijgen van de tienduizenden verschillende producten die Praxis je kan leveren, dan is het verstandiger om een grotere, reguliere Praxis op een industrieterrein of op een woonboulevard te bezoeken of bij een Praxis Megastore binnen te stappen. Het assortiment bestaat zowel uit A-merken als eigen merken. Een groot deel van de producten dat in de fysieke Praxis-winkels wordt aangeboden kun je ook online kopen via Praxis.nl. Aankopen die je online doet worden bij je thuisbezorgd of kun je desgewenst korte tijd later ophalen bij een Praxis-vestiging bij je in de buurt. Kom hier meer te weten over de klantenservice van Praxis.
Contact opnemen met de klantenservice van Praxis
Zie je een interessante aanbieding in een Praxis-reclamefolder staan, maar wil je eerst meer informatie over het desbetreffende product voordat je het daadwerkelijk aanschaft? Dan is contact opnemen met de klantenservice van Praxis een vrij logische stap. De deskundige medewerker die je dan aan de lijn krijgt heeft de parate kennis in huis om je optimaal te informeren en te adviseren. Je kunt ook contact met de Praxis-klantenservice opnemen als je bijvoorbeeld de status van je online bestelling wilt checken of wanneer je een aankoop wilt retourneren en niet precies weet hoe je dat moet doen. Vanzelfsprekend is de klantenservice van Praxis ook het eerste aanspreekpunt als je een klacht hebt over deze onderneming.
Telefoonnummer
Als je telefonisch contact met de klantenservice van Praxis op wilt nemen, dan kan dat van maandag tot en met vrijdag van 9 uur ’s morgens tot 5 uur ’s middags. Het te bellen telefoonnummer is in dat geval 020 – 398 33 33. Voor een gesprek worden de gebruikelijke belkosten bij je in rekening gebracht. Op zaterdag en zondag zijn er geen Praxis-medewerkers op de klantenservice aanwezig. Heb je op dat moment toch een dringende vraag, die niet over een online bestelling gaat, dan zou je kunnen overwegen om tijdens openingstijden met je dichtstbijzijnde Praxis-filiaal te bellen.
De klantenservice van Praxis beschikt helaas niet over een eigen e-mailadres. Wil je toch graag schriftelijk een vraag stellen, dan kun je via de Praxis-website gebruikmaken van een digitaal contactformulier. Je vindt die optie hier: https://praxis-service.custhelp.com/app/ask-new. Een medewerker van de klantenservice zal vervolgens zo spoedig mogelijk reageren. Vragen die je in de avonduren of in het weekend stelt worden op z’n vroegst pas de eerstvolgende werkdag beantwoord. Het kan daarom praktischer zijn om eerst met de chatbot op de Praxis-site in gesprek te gaan (zie onder) voordat je de mogelijkheden van het contactformulier benut.
Social media
Praxis is op een breed palet aan social media kanalen actief om met haar klanten in contact te kunnen blijven. Via Facebook (https://facebook.com/praxis), Twitter (https://twitter.com/praxis), Pinterest (https://pinterest.com/praxisbouwmarkt) en Instagram (https://instagram.com/praxis_bouwmarkt) word je op de hoogte gehouden van het laatste Praxis-nieuws en krijg je allerlei handige klustips gepresenteerd. Facebook, Twitter en Instagram kun je ook benutten om rechtstreeks een privébericht naar de klantenservice van deze bouwmarktketen te sturen. Praxis is trouwens ook erg actief op YouTube. Ga je naar https://www.youtube.com/user/praxisbouwmarkt, dan word je getrakteerd op een enorme hoeveelheid praktische instructievideo’s, waarin stap voor stap aan je wordt uitgelegd hoe je bepaalde klussen het beste uit kunt voeren.
Retour
Een product retourneren omdat het niet bevalt of omdat tijdens het klussen blijkt dat je er teveel van hebt gekocht? Dat is geen probleem bij Praxis. Zowel in de fysieke winkels als voor online bestellingen geldt in ieder geval een retourtermijn van maximaal 30 dagen. Als je (gratis) lid bent van Praxis Plus, dan mag je er zelfs uiterlijk 90 dagen over doen om het desbetreffende product terug te sturen of bij een Praxis-filiaal af te geven. Heb je bij Praxis een product op maat gekocht (bijvoorbeeld een op maat gezaagde plank), dan kun je dat helaas niet retourneren.
Klacht
Wanneer je ontevreden bent over een product dat je bij Praxis hebt gekocht of niet happy bent met de dienstverlening van deze bouwmarkt, dan kun je hierover contact opnemen met de klantenservice van Praxis. Als het niet om een online aankoop gaat, zou je je klacht ook bij een fysieke Praxis-winkel kenbaar kunnen maken. Wordt je klacht via een van de zojuist genoemde methodes niet goed opgelost, dan zou je kunnen overwegen om schriftelijk contact op te nemen met het hoofdkantoor van de bouwmarktketen. Stuur je klacht in dat geval, zo mogelijk per aangetekende brief, naar Praxis Doe Het Zelf Center B.V., Herikerbergweg 336, 1101 CT Amsterdam ZO. Als je klacht daarna nog steeds niet naar tevredenheid is opgelost, dan is het wellicht raadzaam om de hulp van de Consumentenbond in te roepen. Om daar gebruik van te kunnen maken moet je er wel lid van zijn.
Chat
Praxis beschikt over een eigen chatbot. Je vindt deze in de rechter-onderhoek van je scherm als je de Praxis-website bezoekt. Door op de chatmodule te drukken wordt deze meteen voor je geactiveerd. De chatbot kan dag en nacht automatisch antwoord geven op alle meest gestelde vragen. Is je vraag te ingewikkeld of heeft een bepaalde kwestie extra aandacht nodig van een medewerker van de klantenservice van Praxis, dan vraagt de chatbot om je e-mailadres. Daarop ontvang je dan enige tijd later aanvullende informatie.
Het is tenenkrommend om de laatste reclamespot op tv te zien met aan het eind een met mond vol pratende Cees geel die niet te verstaan is. wegzappen is dan het motto !
ABN AMRO heeft het klanten gekost evenals AH door “vretende ” en niet te verstane mensen in de spot te laten zien…..
Wat een misser van dit reclameburo !!!