Samsung klantenservice

Hier vind je hoe je rechtstreeks contact kan opnemen met de klantenservice van Samsung, onder ‘contact’. Zo kan je bijvoorbeeld kiezen om telefonisch contact op te nemen met de klantenservice – dit kan je doen door te bellen naar het nummer 088 9090100 aan het lokaal tarief. De klantenservice van Samsung is elke dag bereikbaar vanaf 8u tot middernacht (ook tijdens de weekenden). In dit artikel lees je meer over de Samsung klantenservice.

Contact opnemen met de klantenservice van Samsung?

Ook kan je onder ‘contact’ vinden hoe je een servicecenter kan zoeken of hoe je online een afspraak kan maken voor reparatie van je toestel. Iets unieks dat de klantenservice van Samsung aanbiedt, is dat je er ook voor kan kiezen om geholpen te worden in gebarentaal – je kan dan je tolk of bemiddelingsbureau contact laten opnemen met de medewerkers van de klantenservice.

Ook via sociale media kan je de medewerkers van de Samsung klantendienst contacteren, en dit onder andere via WhatsApp. Ofwel klik je op de button, waarna meteen een chat opent, ofwel kan je de QR code scannen met de camera van je smartphone om een chat te starten in WhatsApp. Daarnaast kan je de klantenservice ook bereiken via Facebook en Twitter, ze zijn 24u per dag bereikbaar, en dit elke dag van de week. Daarnaast kan je je vragen ook steeds stellen aan de Samsung community, of je ervaring delen met andere gebruikers van Samsung.

Hulp op Afstand

Je kan ook gebruik maken van Hulp op Afstand. Hierbij kijkt een opgeleide technicus op afstand mee naar je telefoon of TV en bedient deze apparaten zodat je geholpen kan worden. Je dient hiervoor de Smart Tutor app te downloaden. Hierna dien je de voorwaarden te accepteren en een technicus van Samsung op te bellen via 088 9090100. Je laat de medewerker dan weten dat je gebruik wil maken van Hulp op Afstand, waarna de medewerker je een PIN-code geeft van 6 cijfers. Deze geef je in – nu ben je verbonden met Hulp op Afstand.
Wanneer de deskundige een app wil openen die privacygevoelig is, zoals contacten, berichten, galerij, camera of berichten, komt er een pop-up op je scherm waar jij kan aangeven of je de medewerker hier toestemming voor wil geven. Wanneer je toegang gegeven hebt tot privĂ©-informatie maar toch wil dat de technicus bepaalde zaken niet kan zien, kan je stoppen met delen van je scherm. Dit kan je doen door de notificatiebalk omlaag te slepen en op Smart Tutor Connection te klikken, waarna het vergrendelscherm verschijnt. Wanneer je hierop tikt, staat er ‘ontgrendeld/unlocked’, dit betekent dat je scherm niet meer gedeeld wordt met de technicus.

Oplossingen en tips

Hier vind je meer informatie over garantie, Hulp op Afstand, Galaxy Premier Service, nieuws en mededelingen, tips om je huishoudelijke apparatuur te installeren en informatie over het ecologisch ontwerp van de apparaten en hun energieverbruik.

Garantie

Het is allereerst heel belangrijk dat je je Samsung product registreert. Indien er een mankement aan het product is in de 24 maanden volgend op je aankoop, krijg je een kosteloze reparatie of een vervangend product via de experts van de klantenservice en de fabrieksgarantie. Je kan hier ook terugvinden van welke garantie je gebruik kan maken en welke voordelen je hebt. Eerst dien je 3 punten te overlopen: heb je je Samsung product gekocht in de EU, heb je het originele aankoopbewijs, de kassabon of de (e-)factuur nog om aan te tonen dat je product binnen de termijn van fabrieksgarantie valt, en of het niet gaat over gebruiksschade. In het laatste geval wordt het product kosteloos vervangen of hersteld.
Na het overlopen van deze puntjes, kan je je product selecteren waarover het gaat. Zo vind je hier bijvoorbeeld terug dat Samsung 2 jaar fabrieksgarantie geeft op het assortiment met mobiele producten, TV & Audio, huishoudelijke apparaten en het IT assortiment.

Galaxy Premier Service

De Galaxy Premier Service is een speciale service die aangeboden wordt aan klanten van Galaxy Fold en Galaxy Z Flip. Dit is het Samsung Care+ zorgplan. Hierdoor ben je voor je nieuwe Galaxy-toestel beschermd tegen onopzettelijke schade door vloeistofschade, ongelukken en eventueel ook tegen diefstal.
Onder de dekking valt de reparatie van het toestel, de software dekking indien je telefoon vastloopt of er software problemen zijn, het vervangen van de batterij alsook twee claims per jaar die je mag indienen voor reparatie of vervanging.

Installatietips huishoudelijke apparatuur

Hier vind je hoe je je huishoudelijke apparaten kan installeren en allerlei tips hieromtrent. Zo kan je hier raadplegen hoe je je wasmachine en droger moet installeren en hoe je een Amerikaanse koelkast en een Koel-vries combinatie moet installeren.

Informatie over ecologisch ontwerp en energieverbruik

Hier kan je je product type ingeven, alsook de code of de naam van het model. Daarna kan je eenvoudig het energie label van het apparaat raadplegen, alsook informatie over het ecologisch ontwerp van het apparatuur.

Op de website vind je dus uitgebreid informatie over verschillende zaken – maar je kan uiteraard de klantenservice rechtstreeks contacteren.

Plaats een reactie