SHEIN klantenservice

Wanneer je vragen hebt over je bestelling, de levering, retouren en dergelijke meer, kan je steeds terecht bij de klantendienst van SHEIN. Via de website kan je antwoorden terugvinden over problemen met je bestelling, de levering van je bestelling, retourzendingen en terugbetalingen, betalingen en kortingen, producten en voorraad en je account. Indien je hier niet meteen je antwoord vindt, kan je ook de klantendienst contacteren via de live chat van maandag tot vrijdag tussen 9u en 17u, of een ticket aanvragen waarbij je geholpen wordt binnen 24 uur. Je kan de klantenservice van SHEIN niet telefonisch, noch via sociale media bereiken. Kom hier informatie te weten over de klantenservice van SHEIN.

Contact met de SHEIN klantenservice

Problemen met jouw bestelling?

Hier vind je terug hoe je je bestelling kan annuleren. Je bestelling wordt vanzelf geannuleerd wanneer ze niet betaald is, en dit na 12 uur. Indien de bestelling nog niet verzonden is maar wel betaald, kan de bestelling zelf geannuleerd worden via ‘mijn bestellingen’. Artikels die al verzonden zijn, kunnen dus niet meer geannuleerd worden.
Ook kan je hier zien hoe je een artikel kan toevoegen aan je bestaande bestelling of hoe je bestelling wijzigt. In het geval dat de bestelling nog niet verzonden is, kan je de hele bestelling annuleren en een nieuwe bestelling plaatsen. Een artikel toevoegen wanneer de bestelling reeds verzonden is, gaat niet. Je bestelling kan je wijzigen indien je pakket nog niet verzonden is, hiervoor contacteer je best de klantenservice.

Je kan hier ook vinden hoe je het verzendadres kan wijzigen na het plaatsen van de bestelling en hoe je je factureringsadres kan wijzigen. Je verzendadres kan je wijzigen voor verzending, via ‘mijn bestellingen’ of door het contacteren van de klantenservice. Indien de bestelling al verstuurd is, kan het leveradres niet meer gewijzigd worden. Je factureringsadres wordt vanzelf hetzelfde adres als het verzendadres. Indien dit gewijzigd dient te worden, kan je op ‘bewerken’ klikken op de uitcheckpagina.

Levering

Hier vindt je onder andere informatie over waarom je pakket niet bijgewerkt is na aankomst in Nederland. Dit kan zijn aangezien de koeriersdiensten hun werkwijze aangepast hebben ter aanleiding van het virus en de maatregelen omtrent de gezondheid die erbij komen kijken. Hierdoor is het mogelijk dat de bezorging vertraging heeft opgelopen.
Ook kan je hier vinden hoe je kan zien waar je bestelling zich bevindt: nadat SHEIN de bestelling verzonden heeft, wordt de trackinginformatie naar je opgestuurd. Deze kan je ook raadplegen onder ‘mijn bestellingen’ op de website, waarna je de code kopieert en de bestelling opzoekt samen met je postcode op de GLS-site of de DHL-site.
De verwerkingstijd van je pakketje duurt ongeveer 1 tot 3 werkdagen. Hierbuiten valt uiteraard nog de verzendtijd, die ook enkele dagen kaqn duren.

Retourzending en terugbetalen

Hier vind je onder meer terug wat je moet doen wanneer je een artikel hebt ontvangen dat defect was, namelijk een ticket indienen of de klantenservice contacteren via de chat. Ook moeten er foto’s gemaakt worden van de artikels en een foto van de verpakking. Je vindt er ook de manieren waarop je kan retourneren: met het DHL-retourlabel of via self-return (op je eigen kosten). Soms kan het dat je terugbetaling die je ontving, niet klopt. Dit heeft als reden dat de retourkosten en de garantie van de verzending niet terugvorderbaar zijn. Het duurt meestal 1 tot 5 werkdagen alvorens de terugbetaling op je Paypal-account verschijnt en uiterst na 14 werkdagen op uw krediet- of debetkaart. Indien de artikelen geleverd zijn met een fabrieksfout, moet je ook een ticket indienen of contact opnemen met de klantenservice, alsook foto’s van de artikelen met een fabrieksfout.

Betalingen en kortingen

Hier vind je terug hoe je met een cadeaubon kan betalen, dit doe je door je code te gebruiken bij het afrekenen en op ’toepassen’ te klikken. Ook de betaalmethodes vind je hier terug: je kan bij SHEIN betalen via PayPal, IDEAL, kredietkaarten, debietkaarten en KLARNA. Ook kortingcodes en bonuspunten kunnen ingeruild worden. Deze laatste gebruik je door de juiste kortingscode of het aantal punten dat je gespaard hebt, in te geven in het daarvoor bestemde vakje bij het afronden van je bestelling. Per 100 punten kan je $1 korting krijgen. 70% van je aankoop bij SHEIN kan je met punten betalen. Het kan ook dat je betaling mislukt, dit kan gebeuren indien je betaalkaart vervallen is, het factuuradres verkeerd is of de beveiligingscode niet klopt. Ook is het mogelijk dat er onvoldoende saldo beschikbaar is of de rekening ongeldig is.

Product en voorraad

Het is niet altijd makkelijk om de juiste maat te vinden, dus bij SHEIN kan je een matentabel controleren, die je terugvindt onder het artikel dat je wil bestellen. Let wel op – deze is niet hetzelfde voor alle items. Indien een artikel uitverkocht is, controleer je best de site regelmatig. Je kan het artikel op je verlanglijstje zetten in de app, waarna je een notificatie krijgt wanneer het artikel voorradig is. Het artikel zal echter niet opnieuw op voorraad komen indien er na 2 weken nog geen nieuwe voorraad binnen is.
Op de site vind je makkelijk antwoorden indien je vragen hebt voor de klantenservice van SHEIN!

2 gedachten over “SHEIN klantenservice”

Plaats een reactie