Telecombedrijf Simpel ging in 2007 van start als onderdeel van T-Mobile. Na een aantal jaren ook als zelfstandige onderneming actief te zijn geweest, is het merk tegenwoordig opnieuw in het bezit van T-Mobile. Simpel concentreert zich puur op het aanbieden van mobiele telefonie en data via sim only-abonnementen. Daarbij presenteert het zichzelf als prijsvechter, die alles op alles zet om klanten het beste aanbod tegen de scherpste tarieven te kunnen bieden.
Contact opnemen met de klantenservice van Simpel?
Heb je een vraag over je huidige telefoonabonnement bij Simpel of wil je daar een wijziging in aanbrengen, dan kunnen de medewerkers van de klantenservice van dit telecombedrijf je daarbij behulpzaam zijn. Natuurlijk ben je bij hen ook aan het juiste adres voor vragen over rekeningen die je van Simpel hebt ontvangen en de betaling daarvan. Heb je je smarphone verloren of is deze zoekgeraakt? Geef dat dan zo snel mogelijk door aan een van de medewerkers van de klantenservice van Simpel, zodat deze direct je simkaart kan blokkeren waardoor voorkomen wordt dat de dief of vinder van je toestel op jouw kosten dure gesprekken voert. Natuurlijk kun je de Simpel-klantenservice ook benaderen als je technische vragen hebt of wanneer je wilt weten hoe nummerbehoud in z’n werk gaat.
Telefoonnummer
De medewerkers van de klantenservice van Simpel zijn 6 dagen per week telefonisch bereikbaar. Van maandag tot en met vrijdag kun je van 9 uur ’s morgens tot 9 uur ’s avonds contact met ze opnemen. Op zaterdag zitten ze van 10 uur ‘ s morgens tot 5 uur ’s middags voor je klaar om je telefonisch te woord te staan. Op zondag is Simpel niet telefonisch bereikbaar. Het telefoonnummer van de klantenservice is 088 – 100 57 57 en voor een gesprek worden gebruikelijke belkosten in rekening gebracht.
Simpel stelt geen rechtstreeks e-mailadres aan haar klanten beschikbaar om met de medewerkers van de klantenservice in contact te kunnen komen. Wil je toch graag schriftelijk iets vragen of melden, dan kun je daarvoor het contactformulier op de website van Simpel gebruiken. Je vindt dat formulier hier: https://www.simpel.nl/contactformulier. Let op! Het kan tot 5 werkdagen duren voordat je een response op je bericht ontvangt.
Social media
Zowel op Facebook als op Twitter heeft Simpel een eigen plek gecreëerd. Het telecombedrijf gebruikt Facebook met name om klanten op de hoogte te houden van nieuwe acties en bedrijfsinfo. Twitter is wat Simpel betreft vooral een communicatiekanaal om publieke vragen van klanten te beantwoorden. Via beide platformen kun je natuurlijk ook een privébericht naar de medewerkers van de klantenservice van Simpel sturen. Op de momenten dat ze op hun werkplek aanwezig zijn, kun je langs die weg meestal binnen een paar uur een antwoord terug verwachten. Hier vind je Simpel op Facebook: https://facebook.com/simpelsimonly. En dit is de link naar het Twitter-account: https://twitter.com/simpel_nl. Simpel heeft op haar eigen website overigens ook zelf een sociale community gebouwd. Via https://community.simpel.nl kunnen Simpel-klanten elkaar helpen met het beantwoorden van allerlei vragen. Daarbij worden ze aan de zijlijn ondersteund door medewerkers van de klantenservice van Simpel.
Retour
Sluit je een sim only-abonnement bij Simpel af, dan zit je daar voor de afgesproken contractperiode van 1 of 2 jaar aan vast en kun je niet zomaar eerder opzeggen. De enige uitzondering hierop is het begin van de contractperiode. Omdat Simpel haar abonnementen puur online verkoopt, moet het bedrijf zich houden aan de wet inzake kopen op afstand. Die wet bepaalt dat klanten 14 dagen na aankoop of het aangaan van een contract dit kunnen herroepen. Met andere woorden: blijkt tijdens de eerst 14 dagen van je nieuwe Simpel-contract dat je – om wat voor reden dan ook – niet happy bent met wat het telecombedrijf je heeft geleverd, dan kun je je contract kosteloos annuleren.
Klacht
Ook al doet Simpel nog zo goed haar best om het te voorkomen, toch is het niet uitgesloten dat je op een bepaald moment tijdens de contractperiode op een situatie stuit waarover je bij het bedrijf wilt klagen. Zo’n klacht uit je in eerste instantie telefonisch of schriftelijk bij de klantenservice van Simpel. Leidt dat niet tot een tevredenstellende oplossing, dan kun je overwegen om per reguliere post een (aangetekende) klachtenbrief te sturen naar: Simpel B.V., Waldorpstraat 60, 2521 CC Den Haag. Als ook dat geen positief effect oplevert, dan zou je de situatie voor kunnen leggen aan een onafhankelijke geschillencommissie. Meer info daarover vind je hier: https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/telecommunicatiediensten/
Chat
Het is mogelijk om op twee verschillende manieren met Simpel te chatten. Van maandag tot en met vrijdag kun je van 9 uur ’s morgens tot 5 uur ’s middags een WhatsApp chat met een medewerker van de klantenservice hebben. Je start zo’n chat via https://wa.me/31618431095 of door rechtstreeks in je WhatsApp-app een bericht te sturen naar +31 61 84 31 095. Simpel maakt op haar website ook gebruik van een eigen chatapplicatie. Daarbij heb je in eerste instantie contact met een chatrobot, die Simke blijkt te heten. Simke kan 24 uur per dag en 7 dagen per week supersnel alle meest gestelde vragen beantwoorden. Stel je een te ingewikkelde vraag waar de chatrobot geen goed antwoord op kan geven, dan word je tijdens de openingstijden van de klantenservice doorgeschakeld naar een medewerker die de chat van Simke overneemt. Is er tijdens het chatten met de chatrobot geen personeel beschikbaar op de klantenservice van Simpel, dan kun je een berichtje achterlaten en wordt er zo spoedig mogelijk alsnog rechtstreeks contact met je opgenomen.