Sinds 2002 is T-Mobile actief in Nederland. De onderneming is onderdeel van Deutsche Telekom, het voormalige Duitse staatsbedrijf op het gebied van telefonie. Door de jaren heen heeft T-Mobile diverse andere spelers op de Nederlandse telecommarkt overgenomen, waardoor het bedrijf vandaag de dag de grootste aanbieder van mobiele telefonie in ons land is geworden. Naast mobiel bellen en internetten, biedt het T-Mobile haar klanten ook de mogelijkheid om vast internet en televisiediensten af te nemen. Op deze pagina kom je meer informatie te weten over de T-Mobile klantenservice.
Contact opnemen met de T-Mobile klantenservice
Ben je klant van T-Mobile en is je iets niet duidelijk in het dienstenaanbod van dit telecombedrijf, dan kan de klantenservice je in dat geval aanvullend informeren en adviseren. Daarbij kan het bijvoorbeeld om technische zaken gaan, maar ook als je iets wilt weten over een ontvangen factuur van deze onderneming, of de betaling daarvan, is een medewerker van de klantenservice van T-Mobile je behulpzaam. Natuurlijk ben je ook aan het juiste adres bij de klantenservice als je je als nieuwe klant aan wilt melden of wanneer je een klacht over de onderneming hebt.
Telefoonnummer
Omdat T-Mobile zowel mobiele als vaste diensten aanbiedt maakt het bedrijf gebruik van twee verschillende klantenservices. Gaat je vraag over het mobiele aanbod, dan bel je met telefoonnummer 06 – 24 00 12 00. Voor gesprekken naar dit nummer worden de gebruikelijke belkosten bij je in rekening gebracht. De medewerkers van de mobiele klantenservice zitten zes dagen per week voor je klaar om je telefonisch te woord te staan. Van maandag tot en met vrijdag kun je ze van 8 uur ’s morgens tot 8 uur ’s avonds telefonisch bereiken en op zaterdag van 9 uur ’s morgens tot half 6 ’s middags. Op zon- en feestdagen is het mobiele klantenserviceteam niet telefonisch bereikbaar. Wil je met T-Mobile contact opnemen omdat je iets wilt weten over vaste internet- en/of televisiediensten, dan bel je naar 0800 – 0092. Gesprekken naar dit telefoonnummer zijn gratis. Deze laatstgenoemd klantenservice heeft aanmerkelijk ruimere openingstijden dan de mobiele divisie. Ze zijn namelijk 7 dagen per week telefonisch bereikbaar. Van maandag tot en met zaterdag van 7 uur ’s morgens tot 10 uur ’s avonds en op zon- en feestdagen van 9 uur ’s morgens tot 6 uur ’s avonds.
Vind je schriftelijk contact met de medewerkers van de klantenservice van T-Mobile prettiger of praktischer, dan kun je je bericht helaas niet naar een speciaal e-mailadres van het bedrijf sturen. In plaats daarvan biedt T-Mobile je wel de mogelijkheid om met medewerkers van haar klantenservices te chatten (zie onder).
Social media
Voor wat betreft social media tref je T-Mobile zowel op Twitter als op Facebook aan. De telecomgigant gebruikt Facebook voornamelijk om via video’s haar diensten te promoten, terwijl Twitter bewust wordt ingezet voor zogenoemd webcare. Heb je een vraag of opmerking over het mobiele aanbod van T-Mobile en plaats je die op Twitter, dan kun je tijdens de openingstijden van de (telefonische) klantenservice een response verwachten. De Twitter- en Facebook-link zijn respectievelijk https://mobile.twitter.com/tmobile_webcare en https://www.facebook.com/tmobilenl. Naast de aanwezigheid op internationaal bekende sociale platformen beschikt het bedrijf ook over een tweetal eigen online communities waarin klanten elkaar kunnen helpen bij het beantwoorden van vragen. Ook hierbij is een splitsing gemaakt tussen vaste en mobiele diensten. De vaste community vind je hier:https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-489 en de versie voor mobiele zaken staat hier: https://community.t-mobile.nl. T-Mobile is overigens ook op LinkedIn actief. Via https://www.linkedin.com/company/t-mobile-nederland/ bereik je het profiel van dit bedrijf en kun je onder meer kennismaken met het actuele vacatureaanbod.
Retour
Sluit je een abonnement voor een of meer diensten van T-Mobile af, dan zit je daar voor de afgesproken contractperiode van 1 of 2 jaar aan vast. Er is wat dat betreft één uitzondering op die regel en dat is wanneer je je abonnement volledig online hebt afgesloten (dus zonder tussenkomst van een fysieke telefoonwinkel). In dat geval heb je het recht om binnen 14 dagen na het aangaan van het contract dit te herroepen. Heb je in die periode al abonnementsgeld betaald, dan zal T-Mobile dat bedrag na je herroeping zo snel mogelijk op je bankrekening terugstorten.
Klacht
Ook als je niet tevreden bent over de diensten of dienstverlening van T-Mobile wil de klantenservice graag iets van je vernemen. Het telecombedrijf zal dan alles op alles zetten om het probleem voor je op te lossen. Naast bellen of je klacht in een chat kenbaar maken, biedt T-Mobile je ook de mogelijkheid om per reguliere post een klachtenbrief naar deze onderneming te sturen. Adresseer dit – zo mogelijk aangetekende – poststuk aan T-Mobile Klantenservice BV, Postbus 16272, 2500 BG Den Haag. Lost het indienen van je klacht amper of niets op en blijf je ontevreden, dan zou je aansluitend een beroep kunnen doen op een onafhankelijke geschillencommissie. Meer informatie daarover vind je hier: https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/telecommunicatiediensten/.
Chat
Op de website van T-Mobile is een chatbot te vinden, die Lotte heet. Lotte kan je 24 uur per dag en 7 dagen per week razendsnel antwoord geven op alle meest gestelde vragen. Is je vraag te ingewikkeld voor de chatbot, dan word je automatisch doorgeschakeld naar een medewerker van de klantenservice van T-Mobile, die je persoonlijk verder helpt. Is de klantenservice niet aanwezig op het moment dat je met Lotte chat, dan kun je in het geval van onbeantwoorde complexe vragen een bericht achterlaten en neemt de klantenservice zo snel mogelijk contact met je op als deze er wel weer is.
Eind juli hebben jullie, ten onrechte 75€ van mijn rekening afgeschreven, dit heb ik zelf terug geboekt. En meteen opnieuw contact opgenomen met uw klantenservice. Ik zeg opnieuw omdat ik eerst een rekening kreeg van 350€ omdat ik de van uw geleende apparatuur nog in gebruik had 15 april eindigde mijn contract en dat zou mij dus 10 dagen geven om het terug te sturen. Daarna kreeg ik een rekening van die 75€ waarop ik meteen gebeld heb en toen in juli was het bedrag afgeschreven van mijn rekening. Opnieuw dus gebeld medewerkerster zei, gezien het gewicht van het pakket dat dit klopte als ik alles terug had gestuurd. Dus het kwam goed. Nu vandaag krijg ik een aanmaning voor deze 75€. Of u moet uw medewerkers beter instruweren of binnen uw bedrijf klopt er iets niet met de communicatie. Hopende dat het nu eindelijk wel wordt afgehandeld want ik heb alles wat op het lijstje stond terug gestuurd. 2x tv kastje, modem uit de kelderkast en de extra wifiversterker. Met vriendelijke groet