Een van de grootste aanbieders van telefonie in de wereld is. Vodafone. Deze naam is een afkorting van Voice data fone. Vodafone is het moederbedrijf van heel veel kleinere lokale bedrijven (zoals Ziggo) en biedt via deze bedrijven internet, telefonie en zelfs televisie aan. In dit artikel vind je de meest voorkomende problemen of storingen die bij de klantenservice worden gemeld. Daarbij vind je ook direct de meest gemakkelijke oplossing voor deze storing of dit probleem. Zo kun je snel weer genieten van je telefonie, internet of televisie van Vodafone. Hieronder meer over de Vodafone klantenservice.
Contact opnemen met de klantenservice van Vodafone, hoe en wanneer?
De telefoon maakt geen connectie met het Vodafone netwerk
Het meest voorkomende probleem is dat een telefoon geen verbinding maakt met het Vodafone netwerk. Dit kan betekenen dat het netwerk in storing is, of dat je sim niet goed verbonden is met het netwerk. De snelle oplossing is om in je telefoon te switchen naar een ander netwerk en om daarna direct weer terug te schakelen naar het Vodafone netwerk.
Wellicht weet je niet precies hoe je dit moet doen. Selecteer in de toestelhandleidingen van Vodafone je toestel en kies ‘Basisfuncties’. Klik op ‘Netwerk’, en dan ‘Kies een netwerk’.
Je krijgt dan een totale uitleg met illustraties over hoe je van netwerk kunt wisselen. Dit is vaak precies wat nodig is om het probleem op te lossen.
Heb je connectie, maar is je internet traag? Check in de app van Vodafone of je databundel wellicht op is. Mocht je geen toegang hebben tot Wifi, overweeg dan om extra date bij te kopen voor deze maand, of update je abonnement naar een groter pakket. Heb je nog genoeg bundel? Check dan in My Vodafone of ‘Beperkt Internet’ toevallig aan staat. Deze zogenaamde BloX verlaagt namelijk je internetsnelheid. Je kunt altijd voor de zekerheid je telefoon uit- en aanzetten. Dit kan de storing soms verhelpen.
Ik kan geen mail verzenden of ontvangen op de telefoon
Er kunnen veel redenen zijn waarom je geen sms of email kunt ontvangen en verzenden. De meest voorkomende reden is dat de uitgaande server niet beschikbaar is. Dit kan een internetstoring zijn, maar ook liggen aan de provider van je email. Neem in dat geval contact op met de provider om de serverinstellingen te checken. Check of je IMAP instellingen correct zijn ingevuld. Gebruik je toevallig POP op een ander apparaat? Of gebruik je IMAP en POP door elkaar?
Abonnement opzeggen
Je Vodafone abonnement opzeggen die je gemakkelijk via de app of de website van Vodafone. In Vervolgens kun je aangeven dat jij je account per die datum op wilt zeggen.
Heb je meerdere aansluitingen of accounts via Vodafone? Mail of bel dan met de Vodafone klantenservice via: 1200. Zo weet je zeker dat de juiste aansluitingen op het juiste moment worden overgezet of gestopt.
Contact opnemen met de Vodafone klantenservice
Je kunt gemakkelijk contact opnemen met de Vodafone klantenservice via: 1200 op de telefoon of via hun website www.vodafone.nl/support. Hier worden vragen stap voor stap voor je beantwoord. Ook kun je hier chatten met een bot.