Zalando klantenservice

Zalando klantenservice
Wanneer je vragen hebt omtrent je bestelling bij zalando, kan je steeds terecht op de website zalando.nl. Links bovenaan vind je ‘hulp en contact’, en waneer je hier op klikt zal je zien dat er een zelfhulpsectie is, waar je antwoorden vindt op heel veel vragen die je mogelijk hebt over verschillende onderwerpen. Hierover gaan we hieronder wat dieper op in.
Rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice

Ook kan je de klantenservice telefonisch bereiken op het nummer 0800 0227087. Dit kan van maandag tot en met vrijdag tussen 8u en 20u, en op zaterdag en zondag tussen 10u en 18u. Maar je kan ook op de website van Zalando zonder probleem en efficiënt antwoorden vinden op je vragen.
Ook kan je met één van de medewerkers van de Zalando klantenservice contact opnemen via sociale media op Twitter, hier kan je 24 uur per dag en 7 dagen per week al je vragen stellen aan de klantenservice.
Ten slotte is er ook het contactformulier, waarmee je contact kan opnemen met de klantenservice van Zalando.
Vragen over verzending en levering

In de zelfhulpsectie die je terug kan vinden op de website van Zalando, kan je antwoorden vinden op vaak gestelde vragen in verband met de verzending en levering van je bestelling.
Zo kan je hier zien wat de levertijd ongeveer is – deze zie je bij het plaatsen van de bestelling en in de bestelbevestiging en is afhankelijk van het soort artikel dat je besteld hebt en de verzendmethode. Je ontvangt een track & trace code van zodra je bestelling verzonden is, hiermee kan je de zending volgen. Je kan dit doen door je aan te melden online of in de app. Indien een deel van je bestelling of je hele bestelling bestaat uit partnerartikelen, ontvangje een aparte levering die de partner zelf naar jou opstuurt. De levertijd van de partnerartikelen kan dus afwijken van de levertijd van de artikelen van Zalando zelf.

Ook vind je hier terug wat ‘langeafstandslevering’ inhoudt. Zalando biedt namelijk de mogelijkheid aan om te kiezen uit een groter assortiment van artikelen door gebruik te maken van langeafstandslevering. Door deze service kan je zo goed als elk item en elke maat die op voorraad is, bestellen. Let wel op, want hiervoor betaal je 2,95 euro extra, en het duurt wat langer voordat je tracking link actief wordt omdat de items vanuit een magazijn moeten komen dat verder weg is. Je herkent de items die met een langeafstandslevering komen aan hun specifieke icoon in de webshop. Je kan langeafstandslevering ook uitschakelen door middel van de leveringsfilter. Een bestelling met items van standaardlevering en langeafstandslevering ontvangje in verschillende pakketjes. Het retourproces van deze artikelen is hetzelfde als het retourproces van artikelen die met een standaardlevering bezorgd zijn – gratis retourneren binnen de 100 dagen, op voorwaarde dat de artikels ongedragen zijn.

Ook vind je onder deze categorie hoe je je bestelling kan laten bezorgen in een afhaalpunt en bijvoorbeeld of je iets kan bestellen op Zalando vanuit een ander land.
Vragen over retour en terugbetaling

Hier vind je terug hoe je een artikel retour moet sturen: dit kan je kosteloos doen binnen de 100 dagen, met Homerr (duurzaam en gratis), je kan je retourzending ook kosteloos afgeven bij een PostNL of DHL punt of je bestelling retourneren vanaf je voordeur.
Om te retourneren via Homerr meld je je retourzending aan in je account, pak je de artikelen in en plak je het PostNL retourlabel op de voorkant van het pakketje (je kan hiervoor het meegeleverde label gebruiken of een nieuw PostNL retourlabel downloaden door je retourzending aan te melden). Hierna geef je je pakket af in één van de Homerr-punten, deze kan je makkelijk terugvinden op de website van Zalando. Wanneer dit gebeurd is, krijg je een bevestiging van overhandiging in je mailbox en kan je je retourzending volgen. Uiteindelijk wordt de (eventuele) terugbetaling verwerkt, dit kan tot 14 dagen duren.
Je kan je retourzending ook laten ophalen door een PostNL pakketbezorger, zonder afspraak wanneer er een pakket bij jou wordt geleverd. De voorwaarden hiervoor vind je op de website.
Je vindt hier ook terug wat je moet doen wanneer je geen retourlabel ontvangen hebt, je artikel defect is en hoe het juist zit met terugbetalingen.
Vragen over je bestelling

Hier vind je wat meer uitleg terug over het bestelproces, hoe je kan bijdragen aan de vermindering van de CO2-uitstoot van je bestelling, wat je moet doen indien je geen bevestiging ontvangen hebt na het plaatsen van je bestelling en hoe je bestelling kan annuleren.
Vragen over betalen

Hier kan je de verschillende betaalwijzen terugvinden die Zalando accepteert, wat je moet doen wanneer je een aanmaning ontvangen hebt, hoe je betaalt op rekening en waarom de gewenste betaalwijze niet beschikbaar zou zijn.

Je kan op de website ook antwoorden terugvinden op vragen omtrent items en maattabellen, hoe je kortingscodes en cadeaubonnen gebruikt, je vindt er meer info over partnerartikelen, hoe je je account beheert, hoe je items kan inruilen en wat de voordelen zijn van een Zalando Plus lidmaatschap.

1 gedachte over “Zalando klantenservice”

  1. Hallo zalanda team.

    Ik heb de laarzen met feedback teruggestuurd. Ook heb ik het klachten formulier ingevuld. Ik hoef geen nieuwe retour. 10203135431516

    Het jumpsuit heb ik betaald van deze bestelling

    Ook wacht ik op een andere retour , namelijk een blazer. Al meerdere malen over gebeld en gemaild. Ik heb dat jasje voor de tweede x retour gedaan 10203124653347 precies, silvermink. Wat is de status?

    Vriendelijke groet,

    Anne-Marijke

    Beantwoorden

Plaats een reactie