Op de website van Zara, Zara.com/nl, kan je terecht om antwoorden te vinden op je vragen. Dit doe je door helemaal rechts bovenaan op de website op ‘help’ te klikken. Dan kom je op een scherm waar je verschillende categorieën te zien krijgt, waarover je vraag zou kunnen gaan. Je kan uiteraard ook rechtstreeks contact opnemen met één van de medewerkers van de klantenservice door te bellen naar het nummer 010 300 96 44. Ze zijn van maandag tot vrijdag van 8u30 tot 19u30 bereikbaar en van zaterdag van 10u tot 16u. Hieronder lees je meer informatie over de ZARA klantenservice.
Contact opnemen met de ZARA klantenservice
Op de startpagina van de website kan je links klikken op ‘info’, en als je daaronder op ‘contact’ klikt, kom je op een pagina waar je het telefoonnummer terugvindt en de chat knop. De medewerkers van de klantenservice van ZARA zijn van maandag tot vrijdag beschikbaar vanaf 8u30 tot 19u30 en op zaterdag van 10u tot 16u. Je kan de klantenservice ook bereiken via sociale media via Facebook op Zaracare en op Twitter door je vraag te richten naar de Twitterhandle @Zara_Care.
Kopen op Zara.com
Op deze pagina kan je hulp vinden over hoe je je ZARA account beheert, hoe je je bestelling kan wijzigen, je kan er je winkelmandje, verlanglijstje en de prijswijzigingen raadplegen, maar je kan er ook de nieuwsbrief terugvinden en je ervoor inschrijven.
Product
Onder ‘product’ kan je de beschikbaarheid van een bepaald artikel of meerdere artikelen terugvinden, de voorverkoop van artikelen,… Je vindt er ook terug hoe je de maat bepaalt die je moet bestellen opdat het kledingstuk je het beste past. Daarnaast vind je hier meer informatie over de eigenschappen en de verzorging van de artikelen (denk aan specifieke materialen die wat meer zorg nodig hebben), gepersonaliseerde artikelen, maar je vindt er ook de artikelen die niet langer meer verkocht worden, alsook informatie over ZARA Home en ZARA Beauty.
Gift card
Via deze pagina kan je een gift card kopen voor iemand, maar je kan er ook informatie vinden over hoe je moet betalen met een gift card en hoe het nu exact zit met artikelen te retourneren die je betaald hebt met een gift card.
Cadeau-opties
Hier vindt je info over hoe je iets kan kopen bij ZARA met een cadeauticket, hoe je kan retourneren met een cadeauticket,… Ook vind je er meer info indien je voor een cadeauverpakking wil kiezen of een persoonlijke video wil laten afleveren aan de persoon in kwestie.
Betaling
Soms kan er iets mislopen tijdens of na de betaling van een bestelling, en dan is deze pagina erg handig! Hier vind je de verschillende betaalmethoden die je kan gebruiken om te betalen voor een online aankoop bij ZARA, je kan hier het moment van de betaling raadplegen, een veilige aankoop uitvoeren en hier meer info over lezen, alsook je factuur raadplegen.
Verzending
Je kan hier meer informatie vinden omtrent antwoorden op je vragen over de verzendmethoden en verzendkosten bij ZARA. Ook over de status van je bestelling kan je hier info vinden.
Het is ook mogelijk dat er een restrictie is op jouw adres, waardoor ZARA niet kan leveren bij jou thuis. Dit noemen ze ‘voorbehoud’ en indien dit het geval is, zal je het meteen zien staan op het moment van je aankoop. Het kan dat je bestelling uit verschillende distributiecentra verzonden worden – in dit geval zal je een e-mail ontvangen waarin vermeld wordt wanneer je artikelen geleverd zullen worden.
Omruilen en retourneren
Hier vind je hoe je artikelen moet retourneren, dit kan in een ZARA winkel of in een afhaalpunt en je mag een artikel terugsturen binnen de 30 dagen na de verzenddatum van je bestelling. Je kan ja aankoop ook binnen 30 dagen na de verzenddatum inruilen. Dit kan ook zowel online als in de winkel.
Daarnaast heeft ZARA bepaalde voorwaarden: badkleding moet de hygiënesticker og bevatten, ondergoed voor dames mag enkel teruggestuurd worden indien het zich in dezelfde staat bevindt als bij moment van aankoop en het de zak of beschermingssticker bevat waarmee ZARA het opgestuurd heeft. Heren ondergoed kan niet geruild of geretourneerd worden, en voor kinderen geldt hetzelfde behalve in het geval van sokken, maillots, tops, hemdjes en rompertjes in hun originele verpakking. Pyjama’s mogen enkel geretourneerd worden indien ze zich in dezelfde staat bevinden als bij aankoop. Accessoires mogen ook geretourneerd worden, in hun originele ongeopende zak of karton. Dit geldt ook voor parfum en ZARA HOME artikelen. Sets mogen niet los geretourneerd worden en T-shirts van ZARATRIBUTE moeten ook in de originele verpakking teruggestuurd worden.
Artikelen met een speciale verpakking en extra accessoires moeten in deze verpakking en ook in originele staat zijn wanneer ze geretourneerd worden. De terugbetaling na een retour gebeurt via dezelfde betaalmethode als waarmee je je aankoop deed. De bevestiging van retour ontvang je per e-mail van zodra deze verwerkt is, en je zou binnen de 14 dagen terugbetaald moeten zijn.
Op de site vind je ook meer info over de winkels en het bedrijf, het kleding-inzamelingsproject en informatie over COVID-19.